Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil i vognkort? Effekt per halvtime og 0kg taklast?

Startet av Model Y, onsdag 31. mai 2023, klokken 21:22

« forrige - neste »

Model Y

Hei!
Reagerer på at vår MY har oppgitt 88kW motoreffekt, men dette er i realiteten maks per halvtime.
Ingen av de andre elbilene har hatt dette oppgitt, det har alltid stått maks effekt.

Og ellers så stod det 75KG taklast da vi bestilte bilen, men i vognkort er det oppgitt til 0KG. Ser noen har «Ikke oppgitt».
Hvordan har de ikke orden på dette med så mange biler importert?

sjokomelk

1. Ingenting å tenke på. Har ingen praktisk betydning.
2. Søk på "takstativ" her inne. Det er mange tråder om akkurat dette. Er kun tillatt med taklast med Tesla sitt originale takstativ.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 31. mai 2023, klokken 23:092. Søk på "takstativ" her inne. Det er mange tråder om akkurat dette. Er kun tillatt med taklast med Tesla sitt originale takstativ.
Det stemmer, men ikke når det er oppgitt 0 kg i vognkortet. Jeg mener bestemt at det skal stå "ikke oppgitt" når det er produsentens tall som gjelder.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Har og hørt 0kg=ikke lov med takLast. Hos meg står det ikke oppgitt
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Model Y

Ser det er forskjellig på info om bil og vognkort. I vognkortet står det "S.1" hvis jeg husker riktig.
Men da er det vel OK, såfremt man kan dokumentere at bilen tillater det.

Stig-Arne

På min Model Y -22, står det bare "Ikke oppgitt" på taklast.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA