Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste - klarer ikke å feste kontakt

Startet av knegg, søndag 21. mai 2023, klokken 21:13

« forrige - neste »

knegg

Har et litt rart problem. Uansett hvor mye jeg presser inn kontakten så biter den ikke når jeg vrir rundt. Virker som om noe stopper den fra å gå helt inn. Det er noe gummi innerst, men det var det også på andre hengerfeste jeg kikket på (ikke model 3)

Legger ved et bilde av min her. Kanskje noen andre på forumet kan ta et bilde av sin som fungerer?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 Model 3

Lucifer-

Du har ikke fått vridd han(n)-en en halv runde i motsatt ende..?
Jeg hadde samme problem og bannet og skreik i en halvtimes tid før jeg tilfeldigvis skjønte at den hadde vridd seg.

Det var altså ingenting galt med kontakten på bilen.

knegg

Det er ikke tilfellet, hengerkontakten fungerer fint på andre biler.
2020 Model 3

knegg

#3
Brukerfeil på et tidligere tidspunkt. Har dradd i så hardt på et tidligere tidspunkt at hele støpselet blei ovalt og ødela de små plastikkbitene som kontaktene skal bite fast i.

Du kan ikke vise dette vedlegget.




Var litt jobb å bytte det da jeg måtte løsne bakfanger.
Du kan ikke vise dette vedlegget.


Etter å ha sett nærmere på det tror jeg det skal være mulig å bytte uten å  ta av bakfanger.
Alt du trenger er å skrue av to skruer for å få av braketten som holder den. Deretter må man klare å dra ut kabelen som sitter på oppsiden av hengerfestet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 Model 3

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jlan

Jeg opplever at det er ganske stor variasjon på tilhengerplugger, og noen av dem er ganske trange å få i på Model 3.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA