Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Å få slått av Kia Soul, med ladekabel tilkobla.

Startet av R2 Motor, søndag 14. mai 2023, klokken 21:53

« forrige - neste »

R2 Motor

Kva er metoden for å få slått av bilen.  "Tenning" er på, ladekabel står i, og display forteller kun at må ta ut kabel for å starte bil.
Har forsøkt med å halde startknapp nede i forsøk på resette, men det hjalp lite.

R2 Motor

Det skjedde heldigvis med lading heime, så valde til slutt å kutte straumen til ladekabel.
Da ordna det seg.

hanche

Hadde du plugget i ladekabelen uten å skru av bilen først? Jeg har aldri prøvd det selv, men å skru bilen både på og av mens jeg hurtiglader fungerer fint. Typisk om vinteren, så jeg kan ha varme i kupeen mens jeg lader.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

RJK

Har opplevd ett-par ganger at det har hengt seg opp, og da har jeg måtte trykke knappen for at ladekabel skal slippe løs kabelen ved endt lading, og så prøve å slå av og på bilen, gjerne gå ut og prøve å låse den og låse den opp igjen.

Jeg skal ikke si så godt om akkurat hvilken kombo som hjelper best da det ikke skjer ofte, men har da fått den til å slippe greit innen kort tid de gangene det skjedde. Men sabla irriterende når det skjer.

Heldigvis aldri trengt å leite etter nødutløseren, eller ringe NAF/forhandler pga dette. Men første gangen det skjedde, ble jeg endel stresset, også fordi jeg hadde det travelt (selvsagt, er jo da det skjer, ikke sant Mr. Murphy?).  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA