Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sykkelstativ for lange (og korte) turer

Startet av kvakke, søndag 14. mai 2023, klokken 17:44

« forrige - neste »

kvakke

Jeg er på jakt etter et sykkelstativ, siden jeg har ID3 må den sitte på hengerfeste.

Lommeboka sier at Thule xpress er fornuftig, men mener å ha sett en kommentar et sted om at det ikke er fullt så lurt å stole på til lange turer.

Det skal brukes både til å komme til nye steder i relativ nærhet til Oslo, og til hytta i Gudbrandsdalen, så 300km på E6 og en vei opp til fjellet med tvilsom og humpete asfalt.

Noen med erfaringer? Evt andre anbefalinger? Har sett Thule euroride til under 3000kr på tilbud, men det er egentlig litt i overkant.


RJK

ID.3 har ikke støtte for hengerfeste, så der kommer en spesialtilpasset lastekrok i tillegg til sykkelstativet, og husk at denne "kroken" bare kan ta 55 kg, og det er inkludert selve stativet. Blir da litt lite igjen til syklene.

SitatJa, pris for transportfestet sammen med nybil, er på 8.999 kroner. Dette er da uten moms, det er som kjent ikke moms på nye elbiler. Pris for ettermontering ligger på rundt 15.000 koner.
https://www.tv2.no/broom/slik-loser-de-et-problem-for-mange-norske-kunder/11773002/

Håper selvsagt for din del at dette er langt billigere nå, men frykter heller at prisen er gått opp...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kvakke

Jeg forhandlet inn ettermontering da jeg kjøpte bilen brukt hos møller, så det er på plass, men de ga først en pris på 15000 ja.

Det er forøvrig oppdatert til å ta 75kg nå, så har litt å gå på når sykkelen veier ca 15kg  :)

RJK

Sitat fra: kvakke på mandag 15. mai 2023, klokken 08:03Jeg forhandlet inn ettermontering da jeg kjøpte bilen brukt hos møller, så det er på plass, men de ga først en pris på 15000 ja.

Det er forøvrig oppdatert til å ta 75kg nå, så har litt å gå på når sykkelen veier ca 15kg  :)
:+1:


Det var jo en god nyhet. Da får du sannsynligvis støtte for 4 slike, om stativet tar så mange sykler, og ikke veier for mye selv.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA