Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Følger det med jekk og muttertrekker?

Startet av elbikefun, tirsdag 09. mai 2023, klokken 20:39

« forrige - neste »

elbikefun

Følger det med jekk og muttertrekker med mii Electric ??

-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

BatteriOgFossil

Nei. Det følger med 12v luftkompressor og dekkreparasjonssett. Det finnes ingen jekk eller muttertrekker som tilleggsutstyr i delekatalogen for Seat Mii, så da må du på ettermarkedet (biltema, jula etc.).


Ikke kjøpe denne saksejekken fra biltema, den har for smalt spor som vil rive av rustbeskyttelses-voksen langs kanten på jekkfestet på bilen, med påfølgende eksponert bart metall og over tid rust.
https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/sakselifter/saksejekk-1500-kg-2000041821



Elbil er bedre enn sex

Sjekk ut bilskroten. Jeg hadde en 2015 e-øpp og den hadde originaljekk.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

BatteriOgFossil

Sitat fra: Exit elbil på torsdag 11. mai 2023, klokken 11:13Sjekk ut bilskroten. Jeg hadde en 2015 e-øpp og den hadde originaljekk.

Ja, jeg kjøpte en brukt eUp!-jekk til min Mii, for mens Seat av en eller annen grunn ikke har dette på delelisten, så finnes den til eUp! (som jo er samme bilen). Det finnes flere tilgjengelige på finndel.no.



Delenummer er 1S0011031B. Veiledende pris for ny hos Møller er i skrivende stund 1064 kr, men man får som nevnt brukt fra 250-500 kr + evt. frakt fra hoggeri.



Det som i mine øyne taler mot disse jekkene er at de er ganske spinkle saker. Virker å være mer en nødjekk for den gangen man punkterer mer enn den jekken man bruker år etter år til vanlig hjulskift. Dersom jeg hadde hatt valget igjen og skulle ha en kompakt jekk så ville jeg nok sett etter en brukt VW-jekk beregnet for tyngre biler, f.eks. en original-jekk til Passat eller Caravelle.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA