Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CHAS for dummies

Startet av worry, mandag 08. mai 2023, klokken 18:55

« forrige - neste »

Warlock

Høres ut som du klarte å lage noe bøll der ja. Det var nok noe som ikke ble skrevet helt som det skulle til variablene, og mulig bilen ikke klarte å stoppe/tilbaksetille det du gjorde. Bra du fikk satt ting tilbake igjen i alle fall :D

Dette betyr jo også at det kan være en ikke helt ufeilbar sperre det med Production version av firmware ;)

Marsto

Sitat fra: Warlock på fredag 22. mars 2024, klokken 20:33Høres ut som du klarte å lage noe bøll der ja. Det var nok noe som ikke ble skrevet helt som det skulle til variablene, og mulig bilen ikke klarte å stoppe/tilbaksetille det du gjorde. Bra du fikk satt ting tilbake igjen i alle fall :D

Dette betyr jo også at det kan være en ikke helt ufeilbar sperre det med Production version av firmware ;)
Ja,noe bøll må jeg ha greid å krølle til og ble ganske så overrasket da jeg plutselig hørte hv kontaktorene koble fra. Hadde par fila vi lagde i bakhånd om alt skulle gått heden. Prøver igjen imorgen da med bilder fra Chas kalaset i garasjen.🤣🤣
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Marsto

Da koblet jeg på Chas igjen idag og greide ikke å forandre noe som helst. Write to eeprom gjør jobben og viser at verdiene er forandret men når jeg slår tenning av og på er verdiene resatt. Da legger`n vi død, og konkluderer med at man må ha en D firware versjon for å programmere inn verdier fra Chas.   
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA