Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NAF-rabatt utgår, finnes det andre kredittkort eller rabatter for superchargere?

Startet av svilli, fredag 05. mai 2023, klokken 08:14

« forrige - neste »

svilli

Jeg fikk en kjedelig e-post i dag fra NAF, som forteller at laderabatten på 15 % hos kredittkortet deres ikke lenger vil gjelde superchargere, fordi rabatten fremover er låst til Elton-nettverket.

Er noen kjent med tilsvarende rabatter eller løsninger som fremdeles fungerer på Teslas superchargernettverk?

geear

Ja, jeg bruker DNB SAGA Mastercard, det gir 16% på all lading, inkl. superchargere. Vanlig DNB MC gir 10%.

svilli

Sitat fra: geear på fredag 05. mai 2023, klokken 08:40Ja, jeg bruker DNB SAGA Mastercard, det gir 16% på all lading, inkl. superchargere. Vanlig DNB MC gir 10%.

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut. SAGA kvalifiserer jeg nok neppe til, men vanlig kort skal jeg klare! Når jeg tenker meg om så lader jeg nok ikke nok til at det lønner seg å være medlem av NAF videre uansett, da jeg neppe får over 660 kroner i rabatt per år, så DNB kan være et veldig godt alternativ!

goggo

Sitat fra: svilli på fredag 05. mai 2023, klokken 09:10
Sitat fra: geear på fredag 05. mai 2023, klokken 08:40Ja, jeg bruker DNB SAGA Mastercard, det gir 16% på all lading, inkl. superchargere. Vanlig DNB MC gir 10%.

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut. SAGA kvalifiserer jeg nok neppe til, men vanlig kort skal jeg klare! Når jeg tenker meg om så lader jeg nok ikke nok til at det lønner seg å være medlem av NAF videre uansett, da jeg neppe får over 660 kroner i rabatt per år, så DNB kan være et veldig godt alternativ!

Ja som nevnt i en annen tråd https://elbilforum.no/index.php?topic=64338.msg1101271#msg1101271 så kom også jeg til samme konklusjon om å melde meg ut av NAF når de fjerner denne fordelen.
Og da forsvinner jeg som kunde hos Gjensidige også når jeg mister NAF rabatten der, og havner hos COOP/Storebrand med alle mine forsikringer i stedet. Er i ferd med å bytte hovedbilen til en Tesla Model3, og får nå bedre betingelser og lavere totalpris på forsikringene mine der.

Bye Bye NAF! og Bye Bye Gjensidige! :)


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

GOS

Sitat fra: geear på fredag 05. mai 2023, klokken 08:40Ja, jeg bruker DNB SAGA Mastercard, det gir 16% på all lading, inkl. superchargere. Vanlig DNB MC gir 10%.

Hmmm...sier du her at om jeg legger inn mitt DNB Saga Gold Master Card inn på Tesla konto'en (og andre ladeplasser) istedenfor mitt Euro/Mastercard Gold så får jeg 16% rabatt?

Isåfall takk for tipset.
(Betyr ikke så mye da 98% av ladingen skjer hjemme eller på hyttene, men en bør jo ta imot det en får)


Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geear

Sitat fra: GOS på fredag 05. mai 2023, klokken 11:05
Sitat fra: geear på fredag 05. mai 2023, klokken 08:40Ja, jeg bruker DNB SAGA Mastercard, det gir 16% på all lading, inkl. superchargere. Vanlig DNB MC gir 10%.

Hmmm...sier du her at om jeg legger inn mitt DNB Saga Gold Master Card inn på Tesla konto'en (og andre ladeplasser) istedenfor mitt Euro/Mastercard Gold så får jeg 16% rabatt?

Isåfall takk for tipset.
(Betyr ikke så mye da 98% av ladingen skjer hjemme eller på hyttene, men en bør jo ta imot det en får)



Det stemmer. Se vedlagt eksempel.

Jeg er også i eurobonus-programmet (koster 129,- eller noe per mnd) og ender med gullkort hos SAS hvert år omtrent uten å fly. Får 20k statuspoeng hvert år bare via DNB Saga MC (10k per 100k i forbruk, maks to ganger per år). Kun fordi jeg bruker MC til all vanlig handling. Eneste som er drit med DNB er at de ikke støtter Apple Pay...  ::)  :'(

(Hva man skal med alle poengene er vel kanskje en annen sak...)

turfsurf

Sitat fra: geear på fredag 05. mai 2023, klokken 11:53Eneste som er drit med DNB er at de ikke støtter Apple Pay...  ::)  :'(
Apple Pay løses enkelt med Curve. Curve er og nyttig på flere vis.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Blir det riktig type transaksjonskode slik at man får rabatter, og bonusopparbeidelse via Curve?

svilli

Sitat fra: turfsurf på fredag 05. mai 2023, klokken 12:59
Sitat fra: geear på fredag 05. mai 2023, klokken 11:53Eneste som er drit med DNB er at de ikke støtter Apple Pay...  ::)  :'(
Apple Pay løses enkelt med Curve. Curve er og nyttig på flere vis.
Bumper denne i fall det finnes et svar jeg, har du eller andre erfaringer med Curve og om de gir riktige transaksjonskoder tilbake til f.eks. DNB slik at rabatten på lading beholdes?

turfsurf

Sitat fra: geear på fredag 05. mai 2023, klokken 16:46Blir det riktig type transaksjonskode slik at man får rabatter, og bonusopparbeidelse via Curve?
Det aner jeg ikke, bruker ikke Apple pay på ladere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OlaM

Noen som har testet DNB Mastercard i utlandet? Får man rabatt på Tesla f.eks. der? Det gjorde man ikke med NAF Xtra i alle fall. Har et NAF Xtra enn så lenge, kunne koblet det til Elton for parkeringslading i Danmark, men usikker på om det da vil gi rabatt.
'21 3LR

Gazer75

Sitat fra: goggo på fredag 05. mai 2023, klokken 09:29Og da forsvinner jeg som kunde hos Gjensidige også når jeg mister NAF rabatten der, og havner hos COOP/Storebrand med alle mine forsikringer i stedet.
Tek du med utbytte frå Gjensidige i det reknestykket? Har ikkje funne rimelegare forsikring når ein ser at ein får att 8-10% av summen i utbytte kvart år.
2020 e-Golf (2023-)

Otkristo

Sitat fra: OlaM på torsdag 11. mai 2023, klokken 14:56Noen som har testet DNB Mastercard i utlandet? Får man rabatt på Tesla f.eks. der? Det gjorde man ikke med NAF Xtra i alle fall. Har et NAF Xtra enn så lenge, kunne koblet det til Elton for parkeringslading i Danmark, men usikker på om det da vil gi rabatt.
Får rabatt på alle ladestasjoner i Europa. Så sant ladestsjon er definert som ladestasjon hos Mastercard.
Alle Tesla sine er Ok

OlaM

Sitat fra: Otkristo på torsdag 13. juli 2023, klokken 17:55
Sitat fra: OlaM på torsdag 11. mai 2023, klokken 14:56Noen som har testet DNB Mastercard i utlandet? Får man rabatt på Tesla f.eks. der? Det gjorde man ikke med NAF Xtra i alle fall. Har et NAF Xtra enn så lenge, kunne koblet det til Elton for parkeringslading i Danmark, men usikker på om det da vil gi rabatt.
Får rabatt på alle ladestasjoner i Europa. Så sant ladestsjon er definert som ladestasjon hos Mastercard.
Alle Tesla sine er Ok

Etter jeg postet det har jeg vært på Europatur. Ladet kun hos Tesla, fikk ikke rabatt i Tsjekkia og Østerrike. Tror det er fordi at firmaet heter noe litt annerledes (Tesla_inc vs Tesla Inc.) Men fikk i Slovenia, Sverige, Danmark og Tyskland.
'21 3LR

Otkristo

Sitat fra: OlaM på torsdag 13. juli 2023, klokken 20:49
Sitat fra: Otkristo på torsdag 13. juli 2023, klokken 17:55
Sitat fra: OlaM på torsdag 11. mai 2023, klokken 14:56Noen som har testet DNB Mastercard i utlandet? Får man rabatt på Tesla f.eks. der? Det gjorde man ikke med NAF Xtra i alle fall. Har et NAF Xtra enn så lenge, kunne koblet det til Elton for parkeringslading i Danmark, men usikker på om det da vil gi rabatt.
Får rabatt på alle ladestasjoner i Europa. Så sant ladestsjon er definert som ladestasjon hos Mastercard.
Alle Tesla sine er Ok

Etter jeg postet det har jeg vært på Europatur. Ladet kun hos Tesla, fikk ikke rabatt i Tsjekkia og Østerrike. Tror det er fordi at firmaet heter noe litt annerledes (Tesla_inc vs Tesla Inc.) Men fikk i Slovenia, Sverige, Danmark og Tyskland.
Takk for oppklaring!
Aha, spesielt. Er vel derfor DNB ikke skriver om laderabatt i utlandet da de ikke kan garantere at alle ligger inne med rett kode e.l

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA