Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er det noen EQB-eiere der ute?

Startet av Han Jøran, torsdag 06. juli 2023, klokken 23:13

« forrige - neste »

Han Jøran

Det er, for meg, forunderlig få EQB å se på veiene. For all del - det er helt greit at de ikke kryr som maur, som f.eks. Teslaer, men ... hadde forventet å se iallefall noen flere? Er det mangel av hengerfeste som er greia, eller?

Etter å ha kjørt EQB i rundt 8 måneder så er status den at jeg er svært fornøyd med valget av bil. Den er veldig komfortabel, har ikke hatt noe kluss og den lader, kjører og oppfører seg som forventet. Rekkevidden på en god sommerdag er også OK - rundt 440 kilometer er det meste jeg har registrert. Det er godt nok for meg, iallefall!

Naboen kjører Tesla Model X og forteller om hyppige oppdateringer. Jeg har fått 2 oppdateringer som jeg har registrert, og begge gangene var det kartet. Apropos kartet - skulle jeg klage på noe, så er det kartet. Etter min mening er Google Maps bedre - og jeg skulle bare ønsket at Car play snart kom i trådløs versjon. De to tingene, småting, men lell - er hva jeg kan "sette fingeren på". Men, tilbake til oppdateringer: har dere - om der er noen, fått oppdateringer på f.eks. software på deres EQB?

sjokomelk

Du kan sjekke hvor mange som finnes av en enkelt elbilmodell på veiene i Norge på https://elbilstatistikk.no/
Der står det at det finnes 1959 EQB totalt på norske skilter. Det er ca. halvparten så mange som den gamle B250e.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

egleh

#2
er veldig fornøyd, tipper pris og hengerfeste er ankepunkt. ville nok gått for y om jeg kjøpte i dag, da vi bestillte kostet y 30 000 mer. eqb er bedre å kjøre, 7 seter, flyttbar 2.rad, super nyttelast osv, men er  det verdt 100 000kr? har også bare to oppdateringer (kart) og forventer egentlig ikke mer, mercedes er konservative/bruker ikke penger på utvikling for biler som allerede er solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA