Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vet om noen plasser å få tak i et par batterimoduler til Soul?

Startet av Rogeren, onsdag 03. mai 2023, klokken 14:13

« forrige - neste »

Rogeren

Skulle byttet modul 1 og 8 i soul-less kiaen, men finner ingen som deler opp batteripakker og selger umodifiserte moduler.
Kommet ned i 54%SoH nå...

syklisten

Fikk du gjort noe med dette i sommer?

Jeg spurte Elbilmek om å bytte moduler på batteriet i vår Soul, men fikk til svar at batteriet i en Soul dessverre ikke kan repareres. Vi kunne derimot kjøpe et brukt batteri med ca. 90% SoH og 1 år / 40kkm garanti.

goev

Sitat fra: syklisten på fredag 22. september 2023, klokken 09:09Fikk du gjort noe med dette i sommer?

Jeg spurte Elbilmek om å bytte moduler på batteriet i vår Soul, men fikk til svar at batteriet i en Soul dessverre ikke kan repareres. Vi kunne derimot kjøpe et brukt batteri med ca. 90% SoH og 1 år / 40kkm garanti.


Sa de noe om pris på dette? Spør mest av nysjerrighet da jeg fikk nytt batteri på garanti  :)

Jeg antar at det som gjør det "umulig" å reparere er mangel på celler med samme kjemi. Selv med Leaf kan det være en utfordring.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

syklisten

Sitat fra: goev på torsdag 19. oktober 2023, klokken 14:13
Sitat fra: syklisten på fredag 22. september 2023, klokken 09:09Fikk du gjort noe med dette i sommer?

Jeg spurte Elbilmek om å bytte moduler på batteriet i vår Soul, men fikk til svar at batteriet i en Soul dessverre ikke kan repareres. Vi kunne derimot kjøpe et brukt batteri med ca. 90% SoH og 1 år / 40kkm garanti.


Sa de noe om pris på dette? Spør mest av nysjerrighet da jeg fikk nytt batteri på garanti  :)

Jeg antar at det som gjør det "umulig" å reparere er mangel på celler med samme kjemi. Selv med Leaf kan det være en utfordring.

Det brukte batteriet med ca. 90% SOH og 1 års garanti koster 60.000,- inkl.mva.
("vi kan bytte batteri til brukt", skriver de i en e-post til meg - så antar nesten at den prisen inkluderer selve jobben også).

goev

Takk for svar! Jeg hadde nok vurdert det til den prisen hvis jeg ikke fikk det på garanti.
Så hadde jeg prøvd å bygge om den gamle pakken til en diger 48V-pakke og hatt på hytta ;D
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA