Status FSD i Europa

Startet av Otkristo, tirsdag 02. mai 2023, klokken 22:28

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: kaistian på torsdag 10. oktober 2024, klokken 15:15
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 10. oktober 2024, klokken 11:15Er det ingen med innekamera som kan bekrefte? Selv har jeg hatt 2024.32.7 noen dager, så det må da være noen?

Litt merkelig dette. Det er lenge siden det var nok med å holde hånden på rattet med minimal vekt. Men "Not A Tesla App" er vel ikke kjent for sin pålitelighet.
Y -22 EAP 2024.32.7, ingen endring.

Må fortsatt bruke makt på styret i samme frekvens som før.
Ved filbytte må man fortsatt nappe i rattet.
Var det med NoA aktivert. Står at det bare gjelder da, ikke vanlig autopilot.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kaistian

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. oktober 2024, klokken 15:16
Sitat fra: kaistian på torsdag 10. oktober 2024, klokken 15:15
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 10. oktober 2024, klokken 11:15Er det ingen med innekamera som kan bekrefte? Selv har jeg hatt 2024.32.7 noen dager, så det må da være noen?

Litt merkelig dette. Det er lenge siden det var nok med å holde hånden på rattet med minimal vekt. Men "Not A Tesla App" er vel ikke kjent for sin pålitelighet.
Y -22 EAP 2024.32.7, ingen endring.

Må fortsatt bruke makt på styret i samme frekvens som før.
Ved filbytte må man fortsatt nappe i rattet.
Var det med NoA aktivert. Står at det bare gjelder da, ikke vanlig autopilot.
Var vel strengt tatt uten siden det kom noen få regndrypp og da slår NoA seg av.

What-a-watt

#137
Jeg har flere ganger nevnt dette her, og har vært litt overrasket over at ingen har kommentert det. Super funksjon. Kanskje bare for biler med FSD? Virker også ved filskifte og NoA i tillegg til å oppheve nag. 2 fingre på for eksempel rattets tverrbjelke er nok.

kaistian

Sitat fra: kaistian på torsdag 10. oktober 2024, klokken 15:27
Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. oktober 2024, klokken 15:16
Sitat fra: kaistian på torsdag 10. oktober 2024, klokken 15:15
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 10. oktober 2024, klokken 11:15Er det ingen med innekamera som kan bekrefte? Selv har jeg hatt 2024.32.7 noen dager, så det må da være noen?

Litt merkelig dette. Det er lenge siden det var nok med å holde hånden på rattet med minimal vekt. Men "Not A Tesla App" er vel ikke kjent for sin pålitelighet.
Y -22 EAP 2024.32.7, ingen endring.

Må fortsatt bruke makt på styret i samme frekvens som før.
Ved filbytte må man fortsatt nappe i rattet.
Var det med NoA aktivert. Står at det bare gjelder da, ikke vanlig autopilot.
Var vel strengt tatt uten siden det kom noen få regndrypp og da slår NoA seg av.
I dag var det ikke regn så NoA var aktiv, men det fungerer ikke, nag som før og må bekrefte filbytte med rattet.

turfsurf

Sitat fra: kaistian på fredag 11. oktober 2024, klokken 11:23I dag var det ikke regn så NoA var aktiv, men det fungerer ikke, nag som før og må bekrefte filbytte med rattet.
Pussig. Får kanskje testet det på vår -22 YP med FSD i morgen. What-a-watt bekreftet nettopp mye mindre nag på sin Model S.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Otkristo

Ingen «Supervised FSD» i Europa før tidligst 2028. Så da må Tesla ta en annen vei til målet om «Unsupervised FSD» og gå rett på level4

What-a-watt

Selvsagt ikke overrasket, og jeg synes fremdeles at hans tidsangivelse er vel optimistisk.

What-a-watt

Sitat fra: turfsurf på lørdag 12. oktober 2024, klokken 10:46
Sitat fra: kaistian på fredag 11. oktober 2024, klokken 11:23I dag var det ikke regn så NoA var aktiv, men det fungerer ikke, nag som før og må bekrefte filbytte med rattet.
Pussig. Får kanskje testet det på vår -22 YP med FSD i morgen. What-a-watt bekreftet nettopp mye mindre nag på sin Model S.
Virker tydeligvis bare på biler som ikke har innekamera. Jeg mener at løsningen med en lett berøring av rattet er en bedre løsning enn kamera, og man slipper iallfall hele tiden å stirre rett framover.

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på mandag 21. oktober 2024, klokken 13:38Virker tydeligvis bare på biler som ikke har innekamera. Jeg mener at løsningen med en lett berøring av rattet er en bedre løsning enn kamera, og man slipper iallfall hele tiden å stirre rett framover.
Fikk testet det på vår. Det er ikke mye nag. Kamera er og aktivt, men man skal se ganske lenge bort før det blir nag av det. Alt i alt er det lettere å holde blikket rettet frem (som man uansett bør gjøre), enn å holde litt moment på rattet. Selv om begge deler er relativt uproblematisk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Otkristo på mandag 21. oktober 2024, klokken 12:41Ingen «Supervised FSD» i Europa før tidligst 2028.
Han skriver ikke tidligst, men muligens. Altså muligens så sent som 2028. Og dette gjelder "urban capabilities", Tesla kan fint implementere for landevei / motorvei.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Mener å ha lest at 4 sekunder var grensen for å se bort. Stemmer altså ikke?

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på mandag 21. oktober 2024, klokken 15:01Mener å ha lest at 4 sekunder var grensen for å se bort. Stemmer altså ikke?
Tja, nå satt jeg ikke med stoppeklokke, men fire sekunder er ganske lenge å se bort fra veien IMO, hadde aldri falt meg inn å gjøre. Jeg opplevde det dog aldri som ett problem å bruke skjermen grunnet nag, som vel er poenget. Nag fra rattet får jeg innimellom, så dermed er det mere masete.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

SitatNag fra rattet får jeg innimellom, så dermed er det mere masete.

Nag på biler med kamera er slik den alltid har vært. For oss med biler uten kamera er nag nærmest umerkelig, og trenger bare en lett berøring for å oppheves. Må oppleves! Hvor har du hendene når du tar dem bort fra rattet? Hvilende på lårene i "stand by" stilling?  :D

Lucaria

Fippler med de nye bruskorkene etter en slurk?

daktari

Sitat fra: Otkristo på mandag 21. oktober 2024, klokken 12:41Ingen «Supervised FSD» i Europa før tidligst 2028. Så da må Tesla ta en annen vei til målet om «Unsupervised FSD» og gå rett på level4

Veldig rart Tesla ikke har gjort det tidligere. Ruter tester level 4 i Oslo nå.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA