Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på Tesla Model S

Startet av Cato76, onsdag 07. november 2012, klokken 10:46

« forrige - neste »

toppi

Sitat fra: Milzit på fredag 23. august 2013, klokken 16:44
Jeg har nå snakket med If igjen:
Glasstak går ikke som glasskade

Forskjellen på prisen på nettet er at alle dekninger(veihjelp osv) har samme egenandel. Men det er en full kasko forsikring. Veihjelp kommer uansett med Tesla

Men man får ikke denne avtalen på nettet uten reg nr og jeg kunne heller ikke bytte til denne senere når jeg hadde allere en avtale på bilen i If .( for å få den registrert)

Så man kan da bytte til et annet selskap og så evt bytte tilbake igjen, eller aller best starte i et intet annet selskap. Dette viker helt høl i hodet. Saksbehandler skulle snakke med sjefen sin på mandag uten at hun kunne love noe.

Som sagt så fikk jeg min forhåndsforsikret hos If på VIN, og så kan jeg velge Fiansportalen om jeg ønsker det på reg nr den dagen jeg får skiltnummeret.

Jeg har riktignok en fast agent hos If som jeg har brukt i mange år.. men ikke noe problem å få dette til tydeligvis, om de vil.

Som sagt så synes jeg det er rart de selger et produkt via nett, som fremstilles som vanlig kasko forsikring, men som i realiteten har noe dårligere vilkår. Dette burde kommet tydeligere frem. Jeg tror slikt bare slår tilbake på If.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

hhartes

Sitat fra: Milzit på fredag 23. august 2013, klokken 16:44
Jeg har nå snakket med If igjen:
Glasstak går ikke som glasskade

Forskjellen på prisen på nettet er at alle dekninger(veihjelp osv) har samme egenandel. Men det er en full kasko forsikring. Veihjelp kommer uansett med Tesla

Men man får ikke denne avtalen på nettet uten reg nr og jeg kunne heller ikke bytte til denne senere når jeg hadde allere en avtale på bilen i If .( for å få den registrert)

Så man kan da bytte til et annet selskap og så evt bytte tilbake igjen, eller aller best starte i et intet annet selskap. Dette viker helt høl i hodet. Saksbehandler skulle snakke med sjefen sin på mandag uten at hun kunne love noe.

Min rådgiver i Gjensidige kunne opplyse meg om at det er 2 ukers angrerett på alle forsikringer (fra den trer i kraft - dvs når bilen blir registrert). Det betyr at du kan kjøpe en hvilken som helst forsikring og så bytte til IF når bilen er på plass, uten at det koster deg noe. Ikke skyt meg hvis det er feil, men fikk det fra en seniorrådgiver, så føler meg trygg.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Milzit

#332
Sitat fra: toppi på fredag 23. august 2013, klokken 21:09
Sitat fra: Milzit på fredag 23. august 2013, klokken 16:44
Jeg har nå snakket med If igjen:
Glasstak går ikke som glasskade

Forskjellen på prisen på nettet er at alle dekninger(veihjelp osv) har samme egenandel. Men det er en full kasko forsikring. Veihjelp kommer uansett med Tesla

Men man får ikke denne avtalen på nettet uten reg nr og jeg kunne heller ikke bytte til denne senere når jeg hadde allere en avtale på bilen i If .( for å få den registrert)

Så man kan da bytte til et annet selskap og så evt bytte tilbake igjen, eller aller best starte i et intet annet selskap. Dette viker helt høl i hodet. Saksbehandler skulle snakke med sjefen sin på mandag uten at hun kunne love noe.

Som sagt så fikk jeg min forhåndsforsikret hos If på VIN, og så kan jeg velge Fiansportalen om jeg ønsker det på reg nr den dagen jeg får skiltnummeret.

Jeg har riktignok en fast agent hos If som jeg har brukt i mange år.. men ikke noe problem å få dette til tydeligvis, om de vil.

Som sagt så synes jeg det er rart de selger et produkt via nett, som fremstilles som vanlig kasko forsikring, men som i realiteten har noe dårligere vilkår. Dette burde kommet tydeligere frem. Jeg tror slikt bare slår tilbake på If.
Tydeligvis forskjellige informasjon. Du har samme situasjon som meg, bilen er forhåndsforsikret hos if (eller de har lagt inn en garanti slik at bilen kan registeres).
Men jeg håper at bilen registeres i neste uke, jeg skulle få reg nr fra Tesla så snart dette var gjort. Jeg får se hva som skjer når jeg går inn via Finansportalen da, det virker rart at man da bli avvist for man har denne forhåndforsikringen/garantien liggende inne på VIN. Man får jo nytt svar hver gang man snakker med en ansatt der...

Det burde sikkert være bedre info ja, men det er jo en kasko forsikring men det er samme egenandel på alle dekningene.  Glasstak for jeg ikke dekket uansett, det går som karosseriskade.

Milzit

Sitat fra: hhartes på fredag 23. august 2013, klokken 21:35
Sitat fra: Milzit på fredag 23. august 2013, klokken 16:44
Jeg har nå snakket med If igjen:
Glasstak går ikke som glasskade

Forskjellen på prisen på nettet er at alle dekninger(veihjelp osv) har samme egenandel. Men det er en full kasko forsikring. Veihjelp kommer uansett med Tesla

Men man får ikke denne avtalen på nettet uten reg nr og jeg kunne heller ikke bytte til denne senere når jeg hadde allere en avtale på bilen i If .( for å få den registrert)

Så man kan da bytte til et annet selskap og så evt bytte tilbake igjen, eller aller best starte i et intet annet selskap. Dette viker helt høl i hodet. Saksbehandler skulle snakke med sjefen sin på mandag uten at hun kunne love noe.

Min rådgiver i Gjensidige kunne opplyse meg om at det er 2 ukers angrerett på alle forsikringer (fra den trer i kraft - dvs når bilen blir registrert). Det betyr at du kan kjøpe en hvilken som helst forsikring og så bytte til IF når bilen er på plass, uten at det koster deg noe. Ikke skyt meg hvis det er feil, men fikk det fra en seniorrådgiver, så føler meg trygg.
Det stemmer det, han ene jeg snakket med på if sa jeg kunne benytte angeretten hos et annet selskap..
http://www.if.no/web/no/privat/beregnpris/angrerett/pages/default.aspx

Men jeg får se hva som skjer på mandag når jeg skulle få en tilbakemelding. Men jeg tror angreretten trer i kraft fra når garantien/forhåndforsikringen er lagt inn, ikke fra den dagen du får bilen tror jeg. Det ble iallefall sagt på telefon i dag at forsikringen allerede var "aktiv".

Epleskreller

Tiden er inne for å kjøpe forsikring. Noen som vet hvordan bonussystemet fungerer?

Jeg ser at noen har 5 år på 70%, mens KLP har kun ett år på 75% bonus. Vil det lønne seg å ha KLP til man kommer til 75% da om man er feks. 1. år 70% i et annet selskap?

Vurderer KLP selvom de er en 1000-lapp dyrere enn If..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Eple, jeg har i dag 50%, fått bekreftet at jeg får 60% på nye bilen da jeg har hatt 50% i 6 mnd.
Sånn sett kan man "hoppe" hvert halvår. Med det blir jo pes i lengden.

Uansett, 6 mnd etter at jeg har fått 60% bytter jeg til KLP rett og slett fordi, ja, man får 75% bonus etter 1 år der. De har ikke mellomintervallene.

Så fra 50% til 75% på 2 år må sies å være en slagferdig plan. KLP er uansett det rimeligste selskapet for meg med Model S, men velger å betale mer hos If i en periode for å få dette hoppet litt før. Den tusenlappen sparer jeg inn igjen de 6 månedene etterpå i KLP.

thoberre

Hvordan får man bestilt med regnr via Finansportalen? Finner ikke denne muligheten jeg......
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Milzit


Sitat fra: thoberre på lørdag 24. august 2013, klokken 01:02
Hvordan får man bestilt med regnr via Finansportalen? Finner ikke denne muligheten jeg......
Du klikker på linken på tilbudet så kommer du til en side hvor du skriver inn p. Nummer og reg nr.

Har du fått reg nr på din Model S? Si gjerne ifra hvis du fikk den samme prisen på det bindende tilbudet.

thoberre

Sitat fra: Milzit på lørdag 24. august 2013, klokken 11:34

Sitat fra: thoberre på lørdag 24. august 2013, klokken 01:02
Hvordan får man bestilt med regnr via Finansportalen? Finner ikke denne muligheten jeg......
Du klikker på linken på tilbudet så kommer du til en side hvor du skriver inn p. Nummer og reg nr.

Har du fått reg nr på din Model S? Si gjerne ifra hvis du fikk den samme prisen på det bindende tilbudet.

Nei, det funker ikke. Det er langt mellom prisen på bindende tilbud i Finansportalen og tilbudet jeg får på IF sine sider med regnr.
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Milzit

Sitat fra: thoberre på lørdag 24. august 2013, klokken 12:00
Sitat fra: Milzit på lørdag 24. august 2013, klokken 11:34

Sitat fra: thoberre på lørdag 24. august 2013, klokken 01:02
Hvordan får man bestilt med regnr via Finansportalen? Finner ikke denne muligheten jeg......
Du klikker på linken på tilbudet så kommer du til en side hvor du skriver inn p. Nummer og reg nr.

Har du fått reg nr på din Model S? Si gjerne ifra hvis du fikk den samme prisen på det bindende tilbudet.

Nei, det funker ikke. Det er langt mellom prisen på bindende tilbud i Finansportalen og tilbudet jeg får på IF sine sider med regnr.
Tilbudet gjelder kun hvis du bestiller via Finansportalen. Bestiller du via if sine egne sider får du en annen pris.

Du har ikke bestilte via Finansportlen med reg nr?

trygvelo

Sitat fra: Milzit på søndag 25. august 2013, klokken 22:50
Sitat fra: thoberre på lørdag 24. august 2013, klokken 12:00
Sitat fra: Milzit på lørdag 24. august 2013, klokken 11:34

Sitat fra: thoberre på lørdag 24. august 2013, klokken 01:02
Hvordan får man bestilt med regnr via Finansportalen? Finner ikke denne muligheten jeg......
Du klikker på linken på tilbudet så kommer du til en side hvor du skriver inn p. Nummer og reg nr.

Har du fått reg nr på din Model S? Si gjerne ifra hvis du fikk den samme prisen på det bindende tilbudet.

Nei, det funker ikke. Det er langt mellom prisen på bindende tilbud i Finansportalen og tilbudet jeg får på IF sine sider med regnr.
Tilbudet gjelder kun hvis du bestiller via Finansportalen. Bestiller du via if sine egne sider får du en annen pris.

Du har ikke bestilte via Finansportlen med reg nr?
Tilbudet fra IF via finansportalen er på "Basis kasko", denne vises ikke i listen over priser hvis man går via if sine egne sider. Du må trykke på "Vis alle forsikringer/priser", da kommer "Basis kasko" opp i listen. Tror prisen da er rimelig lik som finansportalen.

stor66

Da var runden hos forsikringsselskapene unnagjort. Resultatet på 16.000 km / 75 % 1. år bonus / kasko ble:




Gjensidige 17.280/år
If   6.203/år
Storebrand   8.448/år
Nemi karakteriserte Tesla Model S som "[...] en høyrisikobil i våre systemer [...]" (hva nå det kan bety) og krevde flere forsikringer for overhode å kunne forsikre bilen. Prisen ble antydet ca. 10.000/år.

Hm.  :-\
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

kimlillebo

Hei. Jeg fikk veldig god hjelp og riktig pris med denne karen:

Kjartan Farnes
Seniorrådgiver

Telefon: 40489090
e-post: kjartan.farnes@if.no

For meg lønnte det seg og skifte over alle forsikringer fra gjensidige til IF.
Til info så har jeg ingen ting med IF, Gjensidige eller Kjartan Farnes å gjøre. Dette er bare ment som et tips til dere som fortsatt er i tenkeboksen :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Epleskreller

Sitat fra: kimlillebo på mandag 26. august 2013, klokken 19:16
Hei. Jeg fikk veldig god hjelp og riktig pris med denne karen:

Jeg ville være litt forsiktig med å legge ut navn og epost slik.. håper det er klarert med han?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

kimlillebo


Sitat fra: Epleskreller på mandag 26. august 2013, klokken 19:43
Sitat fra: kimlillebo på mandag 26. august 2013, klokken 19:16
Hei. Jeg fikk veldig god hjelp og riktig pris med denne karen:

Jeg ville være litt forsiktig med å legge ut navn og epost slik.. håper det er klarert med han?
Jeg har selvsagt klarert dette med han ja :-)
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA