Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demontering av støtfanger foran - verktøy

Startet av Heimdal-eGolf, søndag 23. april 2023, klokken 16:19

« forrige - neste »

Heimdal-eGolf

Hei

Jeg har behov for å demontere støtfangeren foran på bilen min. Den er festet til skjermen med en brakett som klemmer den fast. Braketten holdes fast med 2 stk 10mm plastmutterer, men det er veldig trangt, spesielt på den øverste. Har forsøk med en fastnøkkel men da får man knapt dreiet på mutteren.
Noen tips?

Mvh
Sverre
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

epifant

Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Heimdal-eGolf

Takk for fin oversikt, kjekk å ha.
Det jeg lurte på er hvilken type verktøy/nøkkel som er mest hensiktsmessig for å løsne den øverste av de to plastmutterne som klemmer støtfangeren til skjermen (se øverste høyre sirkel, merket 3). Det er veldig trangt der...
Ser at det vedlagt manual refereres til en VAG momentnøkkel, men det er vanskelig å bedømme om den er liten nok til å brukes for å løsne plastmutteren.
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA