Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Infotainmentskjerm/ mediaskjerm" til bak midtkonsollen. Prøvd denne?

Startet av mjohank, onsdag 19. april 2023, klokken 00:04

« forrige - neste »

mjohank


https://www.youtube.com/watch?v=uXXHpT94kEI


Noen som har prøvd denne? Ser meget interessant ut. Usikker på om Tesla blir glad for den når bilen er på service da.

Men så igjen....TRENGER jeg virkelig at jentungen skal ha ENDA mer tilgang på #$"#$% Tiktok?

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

HolyDiver

Jeg har denne montert i min 2019 M3. Istedet for at jeg legger ut i det vide og brede, så kan folk istedet stille spørsmål så skal jeg forsøke å svare.

Kort versjon:
- lett å montere
- ser veldig bra ut, type OEM
- er kina-android på godt og vondt
- det som er nyttig er styring av varme i bakseter, klima, og passasjersete forran.
- for alt annet bør du vurdere en ipad istedet før du monterer denne
- på tross av overnevnte ville jeg montert den igjen

Merk: det har på 1 år kommet 4 versjoner av denne fra Kina, den du linker til over er variant nr 3. Nr 4 kom nå i stsrten av april, og har 7.5» FullHD skjerm, innebygd høyttaler, benytter eksisterende USB porter i tillegg til usb-c, sim-støtte og større ventilåpninger.


HolyDiver


HolyDiver

Noen Kina-huskeregler:
- produktvariantene over selges under mange forskjellige merker, men de er helt like bortsett fra logo og bakgrunnsbilder. Dette kan byttes gjennom litt tukling med DFU filen.
- vær nøye når du bestiller, for noen ganger er det bilde av noe helt annet enn beskrivelsen sier. Sistnevnte er alltid det du får.
- Når noen i Kina sier at noe støtter OTA DFU, så betyr ikke dette at de kommer til å lage en ny DFU. Som regel får du kun det du pakker ut av eska, og aldri noen oppdateringer.

mjohank

Sitat fra: HolyDiver på onsdag 19. april 2023, klokken 20:44Noen Kina-huskeregler:
- produktvariantene over selges under mange forskjellige merker, men de er helt like bortsett fra logo og bakgrunnsbilder. Dette kan byttes gjennom litt tukling med DFU filen.
- vær nøye når du bestiller, for noen ganger er det bilde av noe helt annet enn beskrivelsen sier. Sistnevnte er alltid det du får.
- Når noen i Kina sier at noe støtter OTA DFU, så betyr ikke dette at de kommer til å lage en ny DFU. Som regel får du kun det du pakker ut av eska, og aldri noen oppdateringer.

Fantastisk!! Takk for grundig og bra svar!! :+1:  :+1:

HolyDiver

Husk også at BT tilkobling mot bilen medfører audio-lagg for alle varianter (teslabegrensning) og at BT headset støttes kun fra og med versjon 3 (kun 1 stk headset kan aktiveres av gangen dessverre).

Kan være en ide å koble til en egen BT høyttaler f.eks. Google Nest Mini for de i baksetet.

Uvist hvor mange BT headset versjon 4 støtter, men den har iallefall innebygd høyttaler.

HolyDiver

En ting til; det finnes flush av såkalte «reviews» på YT av denne, men dette er i praksis fordekt produktplassering der man pusher rabattkoder med kickback til reviewer.

Hint: du finner det billigere uten rabattkode ved å tråle aliexpress...


Har ennå til gode å se en review som er «ærlig» på hvor kina-ræl enkelte aspekter av produktet er. Ikke forvent polish i menyene/UI ala tesla eller apple, selv om det er kult det de har laget!

Storfe

Hvordan styrer denne varme i bilen? Er det canbuss-tilkopling eller er den pålogget teslakonto via internett?
Kommuniserer den noe over usb, eller er det bare for strøm?

HolyDiver

Skjermen kobles mot bilens canbus, der den får både strøm og kan endre på enkelte innstillinger til bilen. Det følger med en tether-kabel som plugges rett inn mellom bilens originalkontakter.

Handyman

Sitat fra: DIYglenn på søndag 23. april 2023, klokken 23:01Det er nok via CANBUS.
Jeg lurer ellers på funksjonaliteten for barn i hver sin bilstol. Selv et større barn på booster vil jo slite å nå skjermen? Og vil jo sitte og se ned. Ved interaksjob må de bøye seg utenfor setet, noe som gjør de usikret og selen løs - farlig.

Så jeg tror jeg ender opp med Jowua sine fester for tablet, men syns noe slikt hadde vært interessant estetisk.
Men 7-8" i midten der er knapt. Mindre enn en iPad Mini.
Hvis du er opptatt av sikkerhet vil du ikke bruke bruke et magnetisk feste for tablet på nakkestøtta. Ved en påkjørsel bakfra så sitter den håpefulle med en tablet på tvers i kjeften. Fester for tablet på nakkestøtter må være solide slik at ikke det løsner i en liten kollisjon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: DIYglenn på onsdag 26. april 2023, klokken 07:59Jeg ville vel heller kanskje tenkt at en fastmontert tablet kan være farligere, da den ikke vil gi etter om man kommer borti.

Men ja, ser ellers poenget ditt.
Er det noen fester som passer til Tesla?

Skulle vært 10-12" i midten, men da ville den kanskje kommet i konflikt med setene.
Hvis den sitter fast inntil nakkestøtta så kommer man ikke borti den. Løse ting i kupeen kan være svært farlig. Selv en løs Statoilkopp, eller mobil kan gjøre betydelig skade.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA