Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ser ut som justering av regenerering er på vei tilbake

Startet av Godot, fredag 21. april 2023, klokken 17:13

« forrige - neste »

Elelel

Good news. Selv om jeg er fornøyd med hvordan det fungerer etter å ha byttet Stoppmodus fra Hold til Kryp

Radial

Godt å se de tar til fornuften.

Forøvrig veldig morsomt å lese om dette i amerikanske fora, hvor ingen skjønner bæret av ordet Vinter og glatt føre😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Kim-

Har ikke savnet denne muligheten egentlig. Regen styres med høyrefoten uansett
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Radial

Man kan styre mye med høyrefoten, men jeg havner stadig med liten skrens inn i svinger på glatta om jeg ikke tenker meg om, siden jeg veksler mellom biler uten slik oppførsel.

Og nå kan man jo velge, og det er kanskje det viktigste :D
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

turfsurf

Sitat fra: Kim- på lørdag 22. april 2023, klokken 22:20Har ikke savnet denne muligheten egentlig. Regen styres med høyrefoten uansett
Samme her. Har hatt biler med denne valgmuligheten, med paddels og med automatikk. Ender alltid opp med å sette maks regen, og enpedal om mulig.

Men valg er jo stort sett en bra ting, så lenge det ikke forkludrer brukeropplevelsen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ViktorS

Knall hvis de tar dette tilbake!:) Valgmuligheter er gull verdt.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

førategangtesla

Jeg er for valgmuligheter så dette er jo veldig bra, men jeg ville gjerne hatt mulighet for å kunne få enda kraftigere regenerering også.

petersv

Største fordelen med lav regenerering er etter min mening at man får brukt bremsene på vinteren og hindrer 2-erfeil på PKK pga rust.

Kim-

Sitat fra: petersv på søndag 23. april 2023, klokken 20:36Største fordelen med lav regenerering er etter min mening at man får brukt bremsene på vinteren og hindrer 2-erfeil på PKK pga rust.
Det er jo aldri rust på skivene hos meg. Slipes ved hver kjøretur eller noe. Kiaen vi har hvor bremsene brukes hver kjøretur har mye mer rust
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Kim- på søndag 23. april 2023, klokken 23:07
Sitat fra: petersv på søndag 23. april 2023, klokken 20:36Største fordelen med lav regenerering er etter min mening at man får brukt bremsene på vinteren og hindrer 2-erfeil på PKK pga rust.
Det er jo aldri rust på skivene hos meg. Slipes ved hver kjøretur eller noe. Kiaen vi har hvor bremsene brukes hver kjøretur har mye mer rust
Tesla legger på litt bremser innimellom (uten at det merkes) slik at bremsene jevnlig pusses. Det er det langt fra alle elbiler som gjør.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på søndag 23. april 2023, klokken 23:07
Sitat fra: petersv på søndag 23. april 2023, klokken 20:36Største fordelen med lav regenerering er etter min mening at man får brukt bremsene på vinteren og hindrer 2-erfeil på PKK pga rust.
Det er jo aldri rust på skivene hos meg. Slipes ved hver kjøretur eller noe. Kiaen vi har hvor bremsene brukes hver kjøretur har mye mer rust

Ikke rust hos meg heller. Jeg har eid min MYP i snart 5 måneder og kjørt gjennom vinteren i saltsørpa. Det er faktisk 0% rust på samtlige av skivene på bilen, selv om den står en hel dag i regnvær ute etter en kjøretur.

petersv

Erfaringsmessig kommer det etter 3-4 år, tilfeldigvis sammenfallende med 1. EU-kontroll :) Men Model S har enda større bremser, så mulig det er et mindre problem på Y, den som lever får se.

Radial

Sitat fra: førategangtesla på mandag 24. april 2023, klokken 17:53
Sitat fra: Kim- på søndag 23. april 2023, klokken 23:07
Sitat fra: petersv på søndag 23. april 2023, klokken 20:36Største fordelen med lav regenerering er etter min mening at man får brukt bremsene på vinteren og hindrer 2-erfeil på PKK pga rust.
Det er jo aldri rust på skivene hos meg. Slipes ved hver kjøretur eller noe. Kiaen vi har hvor bremsene brukes hver kjøretur har mye mer rust

Ikke rust hos meg heller. Jeg har eid min MYP i snart 5 måneder og kjørt gjennom vinteren i saltsørpa. Det er faktisk 0% rust på samtlige av skivene på bilen, selv om den står en hel dag i regnvær ute etter en kjøretur.

Aug-21 Y hos oss, null rust enda.

Står riktig nok i avfuktet garasje, men MG'n sine bremser ser 10år gamle ut i forhold.

Rustfritt bremseskjold, alu-caliper og belagte skiver lover godt for holdbarheten på disse så lenge man tar årlig service så man får fjerna sjiit.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA