Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nødlader-kabel kappet med hekkesaks😳

Startet av Lasse161, tirsdag 04. juli 2023, klokken 11:02

« forrige - neste »

Lasse161

Hei. Da hekken skulle klippes kappet jeg like godt strøm-kabel til nødlader tvers av😳. Jeg så for meg at jeg kunne kjøpe et nytt støpsel og montere det på kabelen. Men her var litt flere kabler enn bare «strøm» og jord😬. Er det noen her som har kompetanse på dette? Er det mulig å montere på et nytt støpsel? Takker for svar.

YKarlsen

For eksempel Elbilgrossisten leverer jo støpsel.
Men ofte er det billigere (eller enklere) å kjøpe en ny brukt lader til formålet.

Maxwell_400

Hvis du vet hva du holder på med så er det bare å skjøte, de ekstra ledningene er for måling av temperatur i støpselet.

https://www.elektroimportoren.no/namron-isolert-skjoetehylse-1-5-2-5mm-blaa-10-pk/91448/Product.html

Hvis du stikker innom en elektriker så fikser de det for deg. Tar ca. 15 min - skjøtehylser plus limt krympeslange
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Kjøper du et lite multimeter så kan du måle hva som skal hvor. Var noen ledere med lite tverrsnitt som kan være termo elementer/ sjekk kabler for sjekk om kontakten er i og som kan skape litt utfordring så mulig du må skjøte for at det skal virke. Jeg ville loddet, lagt skjøtene slik at de ikke ligger tett på hverandre og isolert med krympestrømper og tape.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA