Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Anbefaling/erfaring med små startboostere/starthjelp 2024

Startet av Nomade, fredag 05. januar 2024, klokken 10:09

« forrige - neste »

Svein_H

Værskiftet og 2 plussgrader i går gjorde at batteriet i Focusen faktisk våknet til live igjen, så starthjelp var ikke nødvendig denne gangen! Fikk uansett testet batteri og lading på verkstedet, og alt var OK men litt lav spenning på batteriet.

Biltema-laderen min er visst kun beregnet for innebruk (en tekstlinje jeg ikke fikk med meg da jeg bestilte den), så det er kanskje ikke så rart at den funker dårlig i garasjen med 15-20 minusgrader. Verkstedet anbefalte en CTEK MXS 5.0, så da ble det anskaffet en slik i dag. Den har innstillinger for både bly/syre- og AGM-batterier (antar at Zoe'en har AGM-batteri, uten at det er sjekket opp ennå) samt en egen recondition-funksjon, så da vil den kunne funke som vedlikeholdslader på begge bilene.

Starthjelpen jeg bestilte er fortsatt underveis, så der har jeg ikke noe mer info.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA