Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?

Startet av SolEL, søndag 04. februar 2024, klokken 12:15

« forrige - neste »

SolEL

OK ET5 stasjonsvogn vant ikke. Men vinneren kommer ingen til å kjøpe fordi det er en sportsbil til over 1.1 million. Så hvis vi bare ser på vanlige biler så vant ET5 med hele 481,4 km.

turfsurf

Artig argument for en bil som det er registrert hele 39 biler av.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:15OK ET5 stasjonsvogn vant ikke. Men vinneren kommer ingen til å kjøpe fordi det er en sportsbil til over 1.1 million. Så hvis vi bare ser på vanlige biler så vant ET5 med hele 481,4 km.
Si meg, selger du disse bilene, siden du legger dette ut i flere tråder?

Som NAF/Motor sier, den reelle vinneren er den med minst avvik. Så da om man skal begynne å trekke vekk resultater basert på bilprisen, så må du altså fjerne ihvertfall de 4 beste. Både HiPhi Z, BMW i5 eDrive 40, Lotus Eletre S, Kia EV9, Xpeng G9 Performance og Nio EL6 gikk lengre basert på oppgitt rekkevidde og faktisk resultat.

Din elskling Nio ET5 Touring kommer altså først på syvende plass.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

BubbaJoFet

Sitat fra: RJK på søndag 04. februar 2024, klokken 12:54
Sitat fra: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:15OK ET5 stasjonsvogn vant ikke. Men vinneren kommer ingen til å kjøpe fordi det er en sportsbil til over 1.1 million. Så hvis vi bare ser på vanlige biler så vant ET5 med hele 481,4 km.
Si meg, selger du disse bilene, siden du legger dette ut i flere tråder?

Som NAF/Motor sier, den reelle vinneren er den med minst avvik. Så da om man skal begynne å trekke vekk resultater basert på bilprisen, så må du altså fjerne ihvertfall de 4 beste. Både HiPhi Z, BMW i5 eDrive 40, Lotus Eletre S, Kia EV9, Xpeng G9 Performance og Nio EL6 gikk lengre basert på oppgitt rekkevidde og faktisk resultat.

Din elskling Nio ET5 Touring kommer altså først på syvende plass.

Det er ett godt spørsmål, i tidligere innlegg spekuleres det om NIO har verdens sikreste biler. Selv om kriteriene for vurderingen til Euro NCAP er basert på klassen bilen tilhører, og det er nå  (redusert til?) 11 forskjellige klasser. Det er retorikk jeg som NIO eier kan kjenne igjen fra NIO organisasjonen.

SolEL

Hvordan vil du argumentere for at ID7 oppnådde ett bedre resultat?

RJK

#5
Sitat fra: SolEL på onsdag 07. februar 2024, klokken 18:21Hvordan vil du argumentere for at ID7 oppnådde ett bedre resultat?
Vil jeg det? ;)

ID.7 endte opp med et rekkeviddetap på 29 %, som altså er i den høyere gruppen.

Her er en oversikt over de 12 bilene som gjorde det dårligst, der den med mest tap i forhold til oppgitt WLTP ender opp. ID.7 er der 5. dårligste, riktignok litt bedre enn resultatet nye TM3 oppnådde. Dog Teslaen gikk lengre enn ID.7, men kommer altså bak ID.7.

Legg forøvrig merke til hva Motor-redaktøren sier i videoen i denne artikkelen:

https://www.tv2.no/broom/de-skuffet-mest-i-rekkevidde-testen/16424904/

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Jeg vil argumentere at alle som klarte over 400km denne vinterdagen med -10 grader i flere timer, og kraftig vind fra siden mot slutten vant testen. Da har du kjørt i 8 timer. Da har du lang nok rekkevidde. Tipper sommerteste -24 vil vise et svært hopp i rekkevidde siden 2023.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA