Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3(2) fase lading på 400V TN nett

Startet av kakraemer, torsdag 30. mars 2023, klokken 22:46

« forrige - neste »

kakraemer

Hei, har hørt at eGolf 300km kan benytte 2 faser på TN nett. Hvordan får man til det? Har 5 polet 16a uttak på hytta hvor dette er aktuelt. Må man ha en spesiell ladestasjon eller kladd, eller vil alle 11kW ladere akseptere dette?
Hjertelig 🙂
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

storeulv

eGolf kan AFAIK ikke ta mer enn 7,1 kW ved AC-lading, altså 32A 230V. 16A 400V gir deg 6,4 kW, men du må da ha en annen kontakt enn schuko, og det hjelper vel ikke å bare sette på en overgang. Jeg tror du må ha ny kladd, for jeg kan ikke huske at det går an å bytte nett-delen av ladekladden på eGolf sin nødlader.
Kanskje noen andre her kan bekrefte eller avkrefte?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Marzo

Så lenge du bruker en lader som er 3 fas vil bilen bruke to av fasene til å lade.
Nødladeren bruker kun en fase.

Vil tro du kan kjøpe en lader på finn hvor man kan bytte ut støpsel til rødt 400v og som støtter 3 faser.
Tesla og Audi e-tron skal støtte dette mener jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA