Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Leaf i byen

Startet av Leidulf, mandag 05. november 2012, klokken 14:58

« forrige - neste »

Leidulf

Da skal det nå rulle en ny Leaf i Tromsø!
Så sant vinterhjulene har kommet, henter kona den sånn ca. akkurat nå!

Gleder meg til hun kommer hjem med den så jeg kan kose med den.
Ikke uten grunn at jeg stod til midnatt i går for å rydde plass i garasjen.
Blå Nissan Leaf som bor på Vikran, kone som pendler til UiT/UNN (Tromsø)

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Leidulf

Desverre var ikke dekkene kommet enda :-(

Må nok vente litt til.
Blå Nissan Leaf som bor på Vikran, kone som pendler til UiT/UNN (Tromsø)

stiberger

Hehe. Gratulerer.
Da er vi to i nabolaget med Leaf :-)
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

cra

Gratulerer!

Så du brukte "Hvis jeg får kjøpe Leaf så skal jeg rydde garasjen"-trikset, ja? Ikke dumt det; de faller for det hver gang!  Hos oss var det omvendt; ungene lovte å tørke støv inne i alle bilene hver uke hvis vi bare kunne kjøpe Leaf'en  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leidulf

Her var det vel heller kona som nærmest kjøpte bilen før jeg fikk tenkt meg om.  ;)
Vi hadde snakket om det en stund, men det var hun som tok tak i det.

Onsdag formiddag snakket hun med forhandleren, han sa noe som "Jaja, bare kom innom, bilen står jo her". De hadde visst fått den inn i løpet av natten.
Etter at hun hadde ordnet med banken ringte hun tilbake for å fortelle at vi kommer og henter den. Selgeren datt nesten av stolen og sa at det var ikke slik det fungerte. Han ville nok ha oss inn for å diskutere ekstrautstyr o.l.
Uansett, fredag ettermiddag var vi inne og fikk signert papirer, men har altså ikke fått den enda. Venter på vinterdekkene, som skulle komme på fredag. I dag er det tirsdag (for fremtidige lesere).
Blå Nissan Leaf som bor på Vikran, kone som pendler til UiT/UNN (Tromsø)

cra

Sitat fra: Leidulf på tirsdag 06. november 2012, klokken 12:39
Her var det vel heller kona som nærmest kjøpte bilen før jeg fikk tenkt meg om.  ;)
Vi hadde snakket om det en stund, men det var hun som tok tak i det.

Ha ha! Nice!  :D  Ser for meg en del misunnelige sjeler som leser dette. Og en del som sikkert ønsker at de aldri lot sin bedre halvdel prøve Leafen i det heletatt.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leidulf

Nå har det seg slik at jeg har hjemmekontor og kona er den som kjører 30 km inn til byen hver dag. Så det er hun som kommer til å bruke den. Jeg får klare meg med Caravellen fra 1995 som trenger 1,5 l vann for hver bytur, men til gjengjeld får plass til hele familien på 6.
Blå Nissan Leaf som bor på Vikran, kone som pendler til UiT/UNN (Tromsø)

cra

Sitat fra: Leidulf på tirsdag 06. november 2012, klokken 12:47
Nå har det seg slik at jeg har hjemmekontor og kona er den som kjører 30 km inn til byen hver dag. Så det er hun som kommer til å bruke den. Jeg får klare meg med Caravellen fra 1995 som trenger 1,5 l vann for hver bytur, men til gjengjeld får plass til hele familien på 6.

Har en '99 Caravelle jeg også (kjøpt som minibuss, men omregistrert nå). Brukte den før helga for å hente en del byggematerialer. Før det hadde den ikke vært brukt på 2 måneder!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Jærbuen

Gratulerer! Godt valg!

Her i Stavangerområdet har det nærmest eksplodert med antall Leaf'er.
På en kjøretur i går ettermiddag, observerte jeg minst 10 stk Leaf over en periode på drøyt en time.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Leidulf

Det var da veldig! Er selv fra Stavanger området, men har ikke bodd der siden 2005. Regner med jeg får en liten overraskelse når jeg skal ned dit på fredag.
Blå Nissan Leaf som bor på Vikran, kone som pendler til UiT/UNN (Tromsø)

stiberger

SitatHer var det vel heller kona som nærmest kjøpte bilen før jeg fikk tenkt meg om.
Sånn går det når hun sitter på med meg og fruen til byen å får servert elbil-propaganda hele tiden ;)
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Leidulf

Vel, denne gangen kom det noe godt ut av det  :)
Blå Nissan Leaf som bor på Vikran, kone som pendler til UiT/UNN (Tromsø)

stiberger

Må inrømme at det også i vårt tilfelle, at det var kona som tok initiativet.
Nå truer hun med å reservere en Tesla model S... (og jeg tror ikke jeg skal  stå i veien for det...)
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

cra

Sitat fra: stiberger på tirsdag 06. november 2012, klokken 14:12
SitatHer var det vel heller kona som nærmest kjøpte bilen før jeg fikk tenkt meg om.
Sånn går det når hun sitter på med meg og fruen til byen å får servert elbil-propaganda hele tiden ;)

Må inrømme at det også i vårt tilfelle, at det var kona som tok initiativet.
Nå truer hun med å reservere en Tesla model S... (og jeg tror ikke jeg skal  stå i veien for det...)

Oj..... Spørs om jeg ikke må sende min bedre halvdel nordover og leie inn "noen" til å kjøre henne på sightseeing!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA