Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyd når bremser

Startet av Elu9, onsdag 29. mars 2023, klokken 23:54

« forrige - neste »

Elu9

Har en Tesla Y som er ca 1 mnd gammel. Den har begynt å lage følgende lyd når man trykker inn bremsa, og høres bare fra innsiden av bilen. Noen som har forslag til hva det kan være? Og kan man fortsette å kjøre? Har bestilt service men det er ikke før i slutten av april.

Kim-

Er sånn på min og 2 andre bekjente sine også
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Elu9

Sitat fra: Kim- på torsdag 30. mars 2023, klokken 20:51Er sånn på min og 2 andre bekjente sine også

Har dere fått det sjekket?

eltex

Dette var også på en MY 23 testbil jeg kjørte nylig.
Tesla ModelY LR 23

sjokomelk

Det er Bosch iBooster bremsekraftforsterkeren som beveger på seg og lager litt lyd. Normalt. Kjør videre og ikke tenk på det.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

eltex

Jeg må vel si at dette var en veldig plagsom lyd da. Jeg trodde noe var galt på den bilen jeg testet den. Det dunker jo i bilen hver gang når man slipper bremsen?
Tesla ModelY LR 23

Kim-

Trenger du å bremse ofte da? Sjeldent jeg er borte i bremsepedalen...
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

eltex

jeg tenker det er avhengig av hvor aggressivt du kjører. Men uansett så tenker jeg vi skal holde oss til at komponenter skal fungere uten å bråke slik.
Tesla ModelY LR 23

Andreas84

Tror ikke det er slik lyd på min MYP.. skulle kanskje hatt en poll for å få oversikt over hvor mange som har dette. Irriterende lyd hver gang man bremser hadde jeg klaget på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA