Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ettermontere instrumentpanel

Startet av magnetic, søndag 26. mars 2023, klokken 17:47

« forrige - neste »

magnetic

Klarer meg fint med standard skjerm, men enkelte kan bli inspirert til noe sånt.

Installing the World's SMARTEST Model 3/Y Tesla Instrument Cluster

https://www.youtube.com/watch?v=59ZOp4_O_48

Vaduz

Var ikke akkurat fristende kvalitet på grafikk og skjerm da, veldig billig tredjepart vibber. Hadde ikke villet ha det selv, heller HUD da tror jeg. Var nesten verre enn VW display.

Rosstopher

Det fins en haug med forskjellige varianter for de som føler behov for det. Bare å søke på AliExpress for å se utvalget.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

jlan

Jeg kunne tenkt meg et display som viser om jeg er i "automatic snow mode", eller ihvertfall at effekt og regen på forhjul og bakhjul vises som separate søyler.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

OlaM

Sitat fra: jlan på mandag 27. mars 2023, klokken 19:57Jeg kunne tenkt meg et display som viser om jeg er i "automatic snow mode", eller ihvertfall at effekt og regen på forhjul og bakhjul vises som separate søyler.

Scan my Tesla eller S3XY buttons kan vise dette på mobilen, som kan stå trygt i en mobilholder. Etter jeg kjørte med det noen ganger og lærte meg hvordan den funket så var det ikke så nøye lenger og jeg trengte ikke lenger se det.  :)
'21 3LR

Mondeo

#5
Det som kan være litt skummelt med å bruke masse penger på slikt er jo at en oppdatering til bilen kan gjøre dem ubrukelig.
Tesla endra jo for en stund siden fra 8 til 10bits datastream på canbusen f.eks. Da slutta Scan My Tesla å fungere - men siden det bare er en app så ble det oppdatert og fikset ganske raskt.
Andre oppdateringer har endret på små ting så Scan My Tesla sine verdier har blitt forvirret og vist feil.

Ved juleoppdateringen for halvannet år siden endret de på canbus datan til lyktene, så mange med ledbar og ALC adapter mistet lys i dem.

Vil disse kinesiske leverandørene oppdatere produktene sine for å følge med på Tesla sine sprell? Og isåfall hvor lenge?

Tesla kan jo gjøre hva de vil med datan som leses av for den skal man jo egentlig ikke ha tilgang til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA