Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2023.6.9 – Parkeringsassistanse utilgjengelig

Startet av Link, tirsdag 28. mars 2023, klokken 12:41

« forrige - neste »

ksolvik

Samme feil hos meg  :(
Installerte oppdatering i dag tidlig. TMYP 23 mod. 

førategangtesla

Sitat fra: førategangtesla på torsdag 30. mars 2023, klokken 05:46Da er 2023.6.9 endelig på vei til å installeres her. Det har tatt sin tid, men blir spennende å se hvordan det fungerer.


Jeg fikk prøve det i 5 minutter  ;D

Da jeg satte meg i bilen og skulle kjøre ut av garasjen, så virker det som om det stemte ganske bra bak og på sidene, men når jeg kom ut i snøværet så slo den seg av, sånn tørr snø  :-1:  ingen kamera blokkert heller, så jeg håper at det kommer noen oppdateringer på dette for det går jo ikke ann å ha det slik  :-1:

førategangtesla

Sitat fra: førategangtesla på torsdag 30. mars 2023, klokken 12:08
Sitat fra: førategangtesla på torsdag 30. mars 2023, klokken 05:46Da er 2023.6.9 endelig på vei til å installeres her. Det har tatt sin tid, men blir spennende å se hvordan det fungerer.


Jeg fikk prøve det i 5 minutter  ;D

Da jeg satte meg i bilen og skulle kjøre ut av garasjen, så virker det som om det stemte ganske bra bak og på sidene, men når jeg kom ut i snøværet så slo den seg av, sånn tørr snø  :-1:  ingen kamera blokkert heller, så jeg håper at det kommer noen oppdateringer på dette for det går jo ikke ann å ha det slik  :-1:

Jeg hadde et ærend midt på dagen i dag på jobb, da stod det bare parkeringsassistent utilgjengelig.

Når jeg skulle kjøre hjem fra jobb derimot, da virket det som et skudd  :+1: i 5 minutter  :-1:  ;D

Klart i lufta, men ryggekamera begynnte jo å bli utydelig etter få minutter som vanlig når det er slaps på veien. Så det er jo ikke akkurat veldig imponerende. Samtlige andre kameraer var jo klare, så det er jo rart at ikke assistent kan fungere i front/delvis side isåfall. Jeg må si at jeg er skuffet over hva de har fått til.

Når det fungerte de få minuttene, så fungerte det relativt ok, men det er altfor dårlig at man bare kan bruke det et par minutter når det er snø. Så jeg har ikke noe håp for bruk i snøvær, skaos, mørke, regnvær osv.

k1

Fått prøvd det på dag 2 i dag, og det er sånn midt på treet til mitt bruk. Ikke mer eller mindre for min del. Er potensiale for forbedring vil jeg si.
Den klarer å detektere noe hver gang den blir utfordret på dette, og tegne det opp, men jeg stoler langt i fra på avstand i cm som oppgies.
Nå fungerer det som et supplement, ikke like godt som ULS, og som jeg ikke stoler fullt på, men bedre enn ingenting dersom man er bevisst på og tar hensyn til dens begrensninger.

ViktorS

Fikk prøvd det i en oppvarmet stoor garasje i dag, med tydelige hindringer. Ingen snø/vann på biln, godt lys, Perfekte forhold.

"Parkeringsassistent utilgjengelig"

Venter i spenning :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

førategangtesla

#20
Sitat fra: ViktorS på torsdag 30. mars 2023, klokken 17:07Fikk prøvd det i en oppvarmet stoor garasje i dag, med tydelige hindringer. Ingen snø/vann på biln, godt lys, Perfekte forhold.

"Parkeringsassistent utilgjengelig"

Venter i spenning :)

Var ryggekamera også rent? Jeg hadde nettopp nok en kjøretur, vasket bilen. Null parkeringsassistent på vei ned, men da bilen var vasket og ren, pluss kamera bak rent så var det full fart igjen  :+1:  det varte i ca 5 minutter, igjen ;D  da var det utilgjengelig. Virker som om den må ha fullstendig rent kamera bak for å fungere, det fungerer iallefall særdeles dårlig når veien er våt, veldig få dråper som skal til før den blir utilgjengelig.

Jeg rakk å prøve i parkeringshus og den så søyler og skilt, handlevogn på siden etc, så det kan selvfølgelig være muligheter, men jeg er redd for at tesla er nødt til å ettermontere spyling på kamera bak og akkurat den sitter nok langt inne vil jeg tro.

Når jeg kom hjem var det selvfølgelig utilgjengelig, så jeg gikk ut av bilen og spyle av dritten på kamera som hadde samlet seg etter 14km (så bare skygge på skjermen) og da ble det fart igjen, synd at det er litt tungvint å gå ut av bilen flere ganger daglig for å skylle kamera.

Kan selvfølgelig håpe at det kan komme noen softwareoppdateringer som kan hjelpe på etterhvert fordi hvis det skal være slik som dette, da vil jeg nesten karektiresere tesla vision parkeringsassistent som regelrett søppel og løgn. Det vil kanskje fungere greit nok halve året hvor det er tørt og hvis kamera bak er rent.




Muffinman

Helt ny LR her, oppdaterte i går natt. Eneste nye er melding om at parkassistent ikke er tilgjengelig  ;D

iDriver

Ny LR (hentet tirsdag) her også, som ble oppdatert i natt.
Parkeringsassistenten hadde allerede tegnet opp garasjen når jeg satte meg i bilen i dag tidlig - før bilen hadde rullet en centimeter, slik at her har helt sikkert funksjonen ligget i systemet en stund, bare ikke tilgjengelig for oss.

Ganske nøyaktig på avstander i mitt tilfelle, selv om jeg ser det ikke er slik for alle.

Mokrogst

Hentet ut Mod Y LR på tirsdag, oppdatert i natt, "Parkeringsassistent utilgjengelig".

snakkesalig


TeslaSY

Sitat fra: snakkesalig på fredag 31. mars 2023, klokken 12:03Noen med bil med ULS som har fått oppdateringen?
Jeg tror ikke det.
Jeg fikk oppdatering på min YP (des'22) uten ULS, men ikke på YLR (juni'22) med ULS.
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

geirci2

Skjønner ikke helt kommentarene i emnet.

Min MY Performance (febr '23) ble oppdatert til 2023.6.9 i går kveld og da jeg var ute og kjørte i dag, så må jeg si at parkeringsassistenten fungerte bortimot ypperlig, både ved kjøring og parkering. Eneste jeg kan "klage" på er at skjermen viser biler i nærheten som "skvetter/er urolige" rundt meg (ja, endog over min MY). Dette regner jeg med vil bli fixet ved en senere oppdatering (som dengang da visualisering av nære biler (slik det er i dag) først kom for noen år siden; der visualiseringen ble "stabilisert" ved en senere oppdatering). Men alt i alt er jeg strålende fornøyd :-)

Når sant skal sies så har vi et fantastisk vær her i Trondheim med strålende sol ifra skyfri himmel og tørre asfaltveier.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

rusleape

Installerte oppdateringen i dag. Har fått "Parkeringsassistent utilgjengelig" siden da. Knusktørre veier, godt lys og krystallklart kamera.

geirci2

"Parkeringsassistent utilgjengelig" har jeg ikke sett enda :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

ksolvik

Etter å ha kjørt 4-5 mil i venstre side på motorvei virker det ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA