Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyttelasttest hos motor/naf - her henger bz4x godt med.

Startet av suverin, onsdag 08. mars 2023, klokken 10:32

« forrige - neste »

suverin

Sitat fra: motor.no
Av de 29 testbilene var det kun to som innfridde NAFs anbefaling om 480 kilo nyttelast – Mercedes EQB og Voyah Free. Disse fikk henholdsvis 560 og 525 kilo faktisk nyttelast.

Toyota bZ4X nådde nesten opp, med sine 475 kilo, tett fulgt av Volkswagen ID.5 (465 kilo) og Tesla Model Y (453 kilo).

Bilen med testens største bagasjerom, Volkswagen ID. Buzz, fikk en faktisk nyttelast på 425 kilo.

Mener det er samme bilene som i rekkevidde-testen, så 2wd utgavene av bz4x, id5 og MY det referes til over her.

Skremmende med "familiebiler" som havner under 300kg- grensa, og egentlig burde vert registrert som firesetere  ???

Sitat fra: motor.no
Firesetere ...?
Tre biler havnet under den gylne 300-grensen.

Hvorfor denne er viktig? Jo, fordi en bil må ha nyttelast på over 300 kilo – fire ganger 75 – for å bli registrert som femseter.

De tre modellene som havnet under denne grensen, var Hyundai Ioniq 5, Jac e-JS4 og Maxus Euniq6. NAF noterer at det neppe blir noen «nedgradering» av disse, siden Statens vegvesen opererer med marginer.

Artikkelen:
https://www.motor.no/aktuelt/sa-mye-eller-lite-kan-du-laste-i-disse-29-elbilene/243756




Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA