Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW går tilbake til fysiske knapper

Startet av OlaM, tirsdag 25. oktober 2022, klokken 13:19

« forrige - neste »

OlaM

O glede!

SitatI et innlegg på LinkedIn skriver VW-sjefen Thomas Schäfer at Volkswagen kommer til å droppe sine trykkfølsomme overflater og sveipebryterne med såkalt haptisk respons, og gå tilbake til fysiske knapper.

Det er svenske Vi Bilägare som refererer til Schäfers uttalelse.
Kundenes ønsker

«Vi spisser vår portefølje og design, og gjør det enklere å bruke våre biler. For eksempel går vi tilbake til ratt med trykknapper. Det er dette kundene vil ha», skriver han.

https://www.motor.no/aktuelt/vw-gar-tilbake-til-trykknapper/235469

Håper andre merket rammet av samme smittsomme sykdom også endelig blir kurert. Og ikke minst at totalopplevelsen blir mye bedre. Kombinasjonen av fysiske knapper og gode skjermbilder på førerskjerm / HUD kan gjøre bilene mer intuitive og trygge en gamle biler, men slik det er nå så er det jo åpenbart at man har tatt et stort skritt i feil retning.
'21 3LR

Trond.m

Talestyring er nok også noe som kan bidra til at førerne har mer fokus på trafikkbildet. Det krever litt tid å venne seg til det, og det fungerer ikke stabilt nok ennå. Det burde vært en standard for hvordan knapper for viktige funksjoner som lyd, temperatur, lys etc skal betjenes. Mange biler brukes av flere personer (leiebiler, firmabiler etc), og i nye biler i dag er det ikke lett å finne ut av betjeningen.

HaraldElBil

Skuffende å se at VW foreløpig ikke har kommet så langt i dette, ID.7 ser ut til å ha de samme håpløse touch-knappene.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA