Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppfølging med bil under bestilling

Startet av vinterdekk, søndag 25. desember 2022, klokken 12:14

« forrige - neste »

vinterdekk

Hvordan er informasjonsflyten fra Volkswagen/Møller fra man skriver under på kjøpskontrakt, og fram til bilen er levert?

Jeg vurderer en ID bil men har brent meg på dårlig oppfølging på levering fra annet merke. Da fikk jeg ingen informasjon om endringer uten at jeg tok kontakt selv. Jeg tenker derfor at jeg like godt kan vente uforpliktende på at det dukker opp en ferdigbygget bil om det skal være på den måten. Men om Volkswagen/Møller har sporingstjeneste slik at jeg er like oppdatert som selgeren så vil det nok bli enklere å leve med ventetiden.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

hELgenen

Sitat fra: vinterdekk på søndag 25. desember 2022, klokken 12:14
Hvordan er informasjonsflyten fra Volkswagen/Møller fra man skriver under på kjøpskontrakt, og fram til bilen er levert?

Jeg vet ikke hva du forventer - men jeg har alltid fått alle svar jeg har spurt om via selger hos forhandler.
Jeg forventet ingenting ut over å få klare svar på mine spørsmål. Jeg forventet altså ikke noe app som en kan følge med for å se på prosessen fra bygging til levering. Men de har nå en app som fungerer så som så..

For meg betyr prosessen fra signering til levering nada så lenge bilen blir levert til avtalt tid,pris og med avtalt utstyr - og det er også min klare forventing om at slik skal det være!  Når bilen skal bestilles forventer jeg at selger hjelper meg i prosessen mhp. ulike pakker - og de fleste selgere hos forhandlere klarer jo å innfri nesten her. Faktisk vil jeg si at dersom noen IKKE klarer å lære opp sin egen selger til å kjenne ALLE detaljer på den bilen de selger så kan de ikke jobben sin.  Noen selgere har skuffet meg her da en gjennom diskusjonsfora og via nettet ofte kan få frem mer informasjon enn selger klarer...og for meg som amatør å kunne nøste opp mer informasjon via nettet synes jeg er litt trist. Men det er kanskje et tegn i tiden?

Men på utlevering har jeg blitt skuffet - f.eks har jeg fått elbilen utlevert med 100% lading - det synes jeg var tullete og vitner om dårlig opplæring. Faktisk plager det meg den dag i dag at jeg fikk bilen levert med 100% lading og jeg blir ennå irritert ved tanken.
Intensjonen var sikkert bra - men jeg opplevde aldri å få full tank på fossil bilene og med elbiler så er det jo faktisk like irriterende å få den levert ut med 100% som å få en fossil utlevert med 2 desiliter igjen på tanken...

Mitt råd er uansett å forholde seg til selger - og KUN selger - under hele prosessen. Send mail - forvent svar - og det er det.
Aldri avklare noe muntlig - men utveksle alltid alt skriftlig.........

vinterdekk

#2
Om selger leverer til avtalt tid og med avtalt utstyr så er det noe jeg også ville forventet. Jeg håper også at jeg får beskjed om endringer med forventet produksjonsdato og andre ting som påvirker levering. Om selgere hos Møller gjør det så er jeg sikkert fornøyd med det. Ja, jeg ser at 100% ladet batteri ved utlevering kan være litt unødvendig og til og med irriterende for noen.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA