Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MG 4 standard. 266k ink vinterhjul. Noe i nærheten?

Startet av Trultefan, søndag 04. februar 2024, klokken 17:38

« forrige - neste »

Trultefan

Vurderer denne som bil nr 2. Må da være et suverent godt tilbud. 7 år/150 000km

Prisen er vel levert Moss. Hvor mye greier en forhandler å ause på for å få den til tr.heim?

Noe tilsvarende/bedre tilbud?
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

egleh

ser det selges ny leaf for rett over 230 000 på finn uten v hjul. ganske så middelmådig på rekkevidde og lading nå, men det er vel kanskje den mest utprøvde og problemfrie elbiler man får tak på i dag?
men er enig i at mg4 ser godt ut, bakhjulstrekk kan være fint på vinterføre, ladefarten er grei og jernfosfatbatteri kan gi et langt batteriliv. så det er smak og behag. selv prøver jeg å unngå sponsing av kina så langt det lar seg gjøre  ;)

Elbil er bedre enn sex

Sitat fra: egleh på mandag 05. februar 2024, klokken 14:32ser det selges ny leaf for rett over 230 000 på finn uten v hjul. ganske så middelmådig på rekkevidde og lading nå, men det er vel kanskje den mest utprøvde og problemfrie elbiler man får tak på i dag?
men er enig i at mg4 ser godt ut, bakhjulstrekk kan være fint på vinterføre, ladefarten er grei og jernfosfatbatteri kan gi et langt batteriliv. så det er smak og behag. selv prøver jeg å unngå sponsing av kina så langt det lar seg gjøre  ;)

Er det ikke et problem at Nissebilene taper batterikapasitet all mass, og i større grad enn de fleste elbiler?
Heller en defekt ombordlader en kan kjøpe (lite) brukt på bilskroten enn å rægge rundt i en Leaf med kraftig barbert rekkevidde.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

Daniel_0007

Sitat fra: Exit elbil på mandag 05. februar 2024, klokken 15:52
Sitat fra: egleh på mandag 05. februar 2024, klokken 14:32ser det selges ny leaf for rett over 230 000 på finn uten v hjul. ganske så middelmådig på rekkevidde og lading nå, men det er vel kanskje den mest utprøvde og problemfrie elbiler man får tak på i dag?
men er enig i at mg4 ser godt ut, bakhjulstrekk kan være fint på vinterføre, ladefarten er grei og jernfosfatbatteri kan gi et langt batteriliv. så det er smak og behag. selv prøver jeg å unngå sponsing av kina så langt det lar seg gjøre  ;)

Er det ikke et problem at Nissebilene taper batterikapasitet all mass, og i større grad enn de fleste elbiler?
Heller en defekt ombordlader en kan kjøpe (lite) brukt på bilskroten enn å rægge rundt i en Leaf med kraftig barbert rekkevidde.

Kommer ann på klimaet, her i Norge er ikke degraderingen så ille, eldre kia soul er mye verre.
Model 3 2019 LR Rwd

Elbil er bedre enn sex

Kia'n har vel en konstruksjonsflause som gjør at én av batterimodulene får dårlig kjøling, men Kia om det. Leafen degraderes kjapt gjennom hele batteripakka, og en bnh-leaf jeg hadde, hadde 9 prikker igjen etter 63k km/4år, og 'hele' forstillingen måtte byttes etter en pk-kontroll. Ikke så veldig feilfritt i mine øyne det heller, og når jeg i høst sonderte terrenget (finn) etter 2016-17-leaf så var det urovekkende mange med dårlig batteri, også på de som var 'norske'.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

el-H

Sitat fra: Trultefan på søndag 04. februar 2024, klokken 17:38Vurderer denne som bil nr 2. Må da være et suverent godt tilbud. 7 år/150 000km

Prisen er vel levert Moss. Hvor mye greier en forhandler å ause på for å få den til tr.heim?

Noe tilsvarende/bedre tilbud?


Du trenger ikke å få den sendt i fra Moss, det er samme kampanje hos forhandler i Trondheim

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Trultefan

Bil bestilt. Stemmer ar det ikke er noe tillegg for levering tr.heim
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA