Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

bestilling av model s

Startet av kjølholdt, torsdag 01. november 2012, klokken 21:38

« forrige - neste »

foxy

Sitat fra: Runarbt på fredag 02. november 2012, klokken 10:04
Sitat fra: foxy på fredag 02. november 2012, klokken 08:13
...bare reservasjonsholdere som er farget av sin egen handling ser det slikt.

Snakk om å kaste stein i glasshus.  ;D


hvis du sikter til short posisjon, så er den dekket midlertidig.

Sannsynlig Obama valg seier og q3 tall som blir dårlige, men alle vet det,  er nok å få hodeløse kjøpere uten matte kunnskaper på banen.
I-miev 2011
Asker

RunarBT

Sitat fra: foxy på fredag 02. november 2012, klokken 13:17
Sitat fra: Runarbt på fredag 02. november 2012, klokken 10:04
Sitat fra: foxy på fredag 02. november 2012, klokken 08:13
...bare reservasjonsholdere som er farget av sin egen handling ser det slikt.

Snakk om å kaste stein i glasshus.  ;D


hvis du sikter til short posisjon, så er den dekket midlertidig.

Sannsynlig Obama valg seier og q3 tall som blir dårlige, men alle vet det,  er nok å få hodeløse kjøpere uten matte kunnskaper på banen.


Ok, har hatt litt vondt av deg, siden eg rekner med short posisjonen kjem til å svi hardt om Tesla mandag guider at produksjontall nåes og overgås i 2012. Flott å vite at du har tatt til fornuften, i hvertfall midlertidig.:-)

Øyvind.h

Sitat fra: Runarbt på fredag 02. november 2012, klokken 13:24
Sitat fra: foxy på fredag 02. november 2012, klokken 13:17
Sitat fra: Runarbt på fredag 02. november 2012, klokken 10:04
Sitat fra: foxy på fredag 02. november 2012, klokken 08:13
...bare reservasjonsholdere som er farget av sin egen handling ser det slikt.

Snakk om å kaste stein i glasshus.  ;D


hvis du sikter til short posisjon, så er den dekket midlertidig.

Sannsynlig Obama valg seier og q3 tall som blir dårlige, men alle vet det,  er nok å få hodeløse kjøpere uten matte kunnskaper på banen.


Ok, har hatt litt vondt av deg, siden eg rekner med short posisjonen kjem til å svi hardt om Tesla mandag guider at produksjontall nåes og overgås i 2012. Flott å vite at du har tatt til fornuften, i hvertfall midlertidig.:-)
I Finansavisen i dag gjentas det enda en gang at Model S er en luksusbil, og at det er helt på høyde med det beste fra Tyskland. Interiøret overgår visst alt man har sett tidligere.

Men nok om det. I artikkelen kommer det også tydelig frem at bilen kan kjøpes helt avgifts- og momsfritt. Når Finansavisen har denne bilen på forsiden og vier hele magasinforsiden pluss fem sider inne i magasinet til Model S blir denne bilen raskt kjent hos mange nå. Bilen kommer ikke til å gli umerket forbi politikere, så det blir spennende å se om klimaforliket blir brutt før 2017.



VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Griffel

#18
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 03. november 2012, klokken 10:50
Men nok om det. I artikkelen kommer det også tydelig frem at bilen kan kjøpes helt avgifts- og momsfritt. Når Finansavisen har denne bilen på forsiden og vier hele magasinforsiden pluss fem sider inne i magasinet til Model S blir denne bilen raskt kjent hos mange nå. Bilen kommer ikke til å gli umerket forbi politikere, så det blir spennende å se om klimaforliket blir brutt før 2017.
Insentivene er jo laget for å øke salget av elbiler, ikke for å få noen til å kjøpe trange biler med lite utstyr.
At det da kommer en eller fler elbiler i et høyere segment enn vi så langt er vant til, burde ikke gjøre non endring i så måte.
En annen ting er om salget blir så volsomt at mengden av elbiler basserer den "kritiske" mengden Da kommer nok momsen som den første endringen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

kjølholdt

Blir model s en salgssuksess i Norge vil ikke dette få umiddelbar effekt på avgifts politikken.Man kan synes mye om Finansdepartementet, men følelses styrte er de ikke. De kommer til å forholde seg til grensen på 50000 elbiler. Det er fortsatt ønsket at man bytter ut fossil bil med elbil. Og 42000 model s til i Norge er vel noe optimistiske salgsanslag
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA