Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny drakt på forumet!

Startet av Elbilforum admin, tirsdag 07. mars 2023, klokken 01:24

« forrige - neste »

Kenny

Virker å mangle litt på epostoppsettet fra forumet:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Received-SPF: none (zohomail.eu: 185.47.40.228 is neither permitted nor denied by domain of smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net) client-ip=185.47.40.228; envelope-from=www-data@smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net; helo=smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net;
Authentication-Results: mx.zohomail.eu;
    spf=none (zohomail.eu: 185.47.40.228 is neither permitted nor denied by domain of smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net)  smtp.mailfrom=www-data@smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net;
    dmarc=fail(p=none dis=none)  header.from=elbil.no
Return-Path: <www-data@smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net>
Received: from smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net (smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net [185.47.40.228]) by mx.zoho.eu

Sikkert en del varsler som blir merket som søppelpost på grunn av dette.

Counterpointer

Og Tapatalk fungerer fremdeles ikke  :'(

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 03. juni 2023, klokken 09:26Og Tapatalk fungerer fremdeles ikke  :'(
Counterpointer :+1: det stemmer det.... jeg sliter med min TT app også.... merkelig at Andres og co ikke fikk til dette..... kansje det er IKT forhold som de ikke rår over og at feilen ligger mer på TT siden?

Ingeniøren

Er det ikke mulig å lime inn et bilde fra egen PC lenger. Det gikk helt fint før ??
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RJK

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 03. juli 2023, klokken 09:29Er det ikke mulig å lime inn et bilde fra egen PC lenger. Det gikk helt fint før ??
Har ikke testet, men har du prøvd "klikk og dra" for vedlegg? Altså åpne utforskeren og mappen der du finner blidet, og så klikk og dra for å legge det til? Eller rett og slett bla deg til mappen gjennom funksjonen for å legge til vedlegg, som jeg ofte bruker.

På Win11 så gir den meg til og med mulighet for å velge siste utklipp fra utklippstavla i forslagene den kommer med, så nå trenger jeg ikke lagre innholdet som eget bilde med mindre jeg vil legge til forklaringstekst og piler, eller sirkle rundt det jeg peker på, eller understreker det...

Mulig jeg ikke husker helt bra, men mener man også tidligere måtte legge bilder fra egen PC inn som vedlegg, ikke bruke bildefunksjonen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#80
Sitat fra: RJK på mandag 03. juli 2023, klokken 11:16
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 03. juli 2023, klokken 09:29Er det ikke mulig å lime inn et bilde fra egen PC lenger. Det gikk helt fint før ??
Har ikke testet, men har du prøvd "klikk og dra" for vedlegg? Altså åpne utforskeren og mappen der du finner blidet, og så klikk og dra for å legge det til? Eller rett og slett bla deg til mappen gjennom funksjonen for å legge til vedlegg, som jeg ofte bruker.

På Win11 så gir den meg til og med mulighet for å velge siste utklipp fra utklippstavla i forslagene den kommer med, så nå trenger jeg ikke lagre innholdet som eget bilde med mindre jeg vil legge til forklaringstekst og piler, eller sirkle rundt det jeg peker på, eller understreker det...

Mulig jeg ikke husker helt bra, men mener man også tidligere måtte legge bilder fra egen PC inn som vedlegg, ikke bruke bildefunksjonen.
Merkelig... ja dersom man legger inn kikksvar så går det ikke. Da må man først publisere og deretter redigere og så sette inn bilde. Men dersom man gjør det når man er inne på strengen - da virker det...hvertfall virket det i går...

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 03. juli 2023, klokken 18:37
Sitat fra: RJK på mandag 03. juli 2023, klokken 11:16
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 03. juli 2023, klokken 09:29Er det ikke mulig å lime inn et bilde fra egen PC lenger. Det gikk helt fint før ??
Har ikke testet, men har du prøvd "klikk og dra" for vedlegg? Altså åpne utforskeren og mappen der du finner blidet, og så klikk og dra for å legge det til? Eller rett og slett bla deg til mappen gjennom funksjonen for å legge til vedlegg, som jeg ofte bruker.

På Win11 så gir den meg til og med mulighet for å velge siste utklipp fra utklippstavla i forslagene den kommer med, så nå trenger jeg ikke lagre innholdet som eget bilde med mindre jeg vil legge til forklaringstekst og piler, eller sirkle rundt det jeg peker på, eller understreker det...

Mulig jeg ikke husker helt bra, men mener man også tidligere måtte legge bilder fra egen PC inn som vedlegg, ikke bruke bildefunksjonen.
Merkelig... ja dersom man legger inn kikksvar så går det ikke. Da må man først publisere og deretter redigere og så sette inn bilde. Men dersom man gjør det når man er inne på strengen - da virker det...hvertfall virket det i går...
Ja, det har jeg og vært ute for. Samme om man skal hurtigredigere, som av og til var bare for å legge inn link eller bilde. Må "fulleditere" for å få dette valget.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway


RJK

Dessverre, allerede svart med sitat til "admin" at det feiler. Men de leser kanskje ikke svarene!?!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

AndreasBS

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 29. april 2023, klokken 05:51
Sitat fra: AndreasBS på tirsdag 04. april 2023, klokken 10:27Vi jobber med det, lover!

Andreas👍 noe helt annet....vet du hva som skjer i denne bilde saken? Se bilde og lenke...

Det er trist synes jeg hvis viktig kompetanse om Elbiler generelt og DIY spesielt bare «kastes ut med badevannet» på grunn av web oppgraderinger/nytt program/IKT forhold osv.

Kan dette med bilde gjenopprettingen fixes eller er det helt umulig?

https://elbilforum.no/index.php?topic=28396.25


Har bedt utvikleren ta en titt på denne

AndreasBS

Sitat fra: Kenny på fredag 02. juni 2023, klokken 23:22Virker å mangle litt på epostoppsettet fra forumet:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Received-SPF: none (zohomail.eu: 185.47.40.228 is neither permitted nor denied by domain of smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net) client-ip=185.47.40.228; envelope-from=www-data@smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net; helo=smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net;
Authentication-Results: mx.zohomail.eu;
    spf=none (zohomail.eu: 185.47.40.228 is neither permitted nor denied by domain of smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net)  smtp.mailfrom=www-data@smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net;
    dmarc=fail(p=none dis=none)  header.from=elbil.no
Return-Path: <www-data@smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net>
Received: from smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net (smf01-prod.elbilforeningen.c.bitbit.net [185.47.40.228]) by mx.zoho.eu

Sikkert en del varsler som blir merket som søppelpost på grunn av dette.


ayy det var ikke bra. Følger opp denne med utvikler også i starten av august

AndreasBS

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 03. juni 2023, klokken 09:34
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 03. juni 2023, klokken 09:26Og Tapatalk fungerer fremdeles ikke  :'(
Counterpointer :+1: det stemmer det.... jeg sliter med min TT app også.... merkelig at Andres og co ikke fikk til dette..... kansje det er IKT forhold som de ikke rår over og at feilen ligger mer på TT siden?

Vi har definitivt problemer med det enda. Siste oppdateringen her var at vi måtte teste noe beta/preview versjoner av tapatalk, for å prøve løse dette. Må høre med utvikleren hva status er her, har druknet litt i ny minside på elbil.no i det siste - men blir mer forum fremover

AndreasBS

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 03. juli 2023, klokken 09:29Er det ikke mulig å lime inn et bilde fra egen PC lenger. Det gikk helt fint før ??
Fikk det ikke til heller, skal høre om det er noe tillegg vi kan installere for å få dette tilbake

Electric cars in Norway

Andreas :+1: ikke stress og det er ikke ment som noe mas fra meg. 

Tross alt er pri 1 oppetid og ingen angrep (slik vi så departementene ble utsatt for i forrige uke). 

Her på på elbilforum har vi jo konstant oppetid :+1:  utenom varslet nedetid dvs 100% og det må jo humoristisk tenkt er jo et så godt resultat som banker selv de strengeste kundekrav i enhver SLA he he he....

Så jeg heier på deg Andreas og IKT teamet hos deg. Dere er dyktige.

Fortsatt god sommer.

AndreasBS

Hei, nå har vi en oppdatering til tapatalk funksjonaliteten lansert.
Noen som kunne testet om det fungerte som før nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA