Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny drakt på forumet!

Startet av Elbilforum admin, tirsdag 07. mars 2023, klokken 01:24

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Elbilforum admin på torsdag 23. mars 2023, klokken 13:24Velkommen til et visuelt oppdatert forum!

Ris og ros mottas med takk!

Dette ble veldig bra  :+1:  Godt jobbet.

AndreasBS

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 23. mars 2023, klokken 18:58
Sitat fra: Elbilforum admin på torsdag 23. mars 2023, klokken 13:24Velkommen til et visuelt oppdatert forum!

Ris og ros mottas med takk!

Dette ble veldig bra  :+1:  Godt jobbet.
Takk!

Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 23. mars 2023, klokken 18:50Sikkert uvant med nytt, men den gammle virket mere moderne. Men bra med litt forandring innimellom! 👍🏻
Vi kan alltids tweake mer på design, viktigste nå var mobil i førsteomgang. Vel, det pluss sikkerhetsoppdateringer m.m. av de forskjellige rammeverkene og javascript bibliotekene som forumet består av.

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 23. mars 2023, klokken 18:45
Sitat fra: Elbilforum admin på torsdag 23. mars 2023, klokken 13:24Velkommen til et visuelt oppdatert forum!

Ris og ros mottas med takk!
Fint med oppdatering, men savner en av de mest brukte funksjoner. Siste 100 meldinger.
Klikker jeg på "uleste innlegg" kommer jeg bare til "uleste emner". Bug?

Meldt inn denne som feil nå. Takk!
Sitat fra: Warlock på torsdag 23. mars 2023, klokken 18:06
Sitat fra: AndreasBS på torsdag 23. mars 2023, klokken 17:27
Sitat fra: snakkesalig på torsdag 23. mars 2023, klokken 17:20Jeg har spurt før, uten å bli hørt. Men er det ikke mulig å fjerne underforum-beskrivelsene fra forsiden, særlig for bilmerkene? Historien til Fiat er sikkert spennende den, men det tar mye plass, særlig på mobil.
takk for forslag! Synes også det blir veldig mye på mobil. Skal ta en runde på dette internt, men tør ikke love at dette fjernes.

Evt om man kunne bare vist underforum som er mye brukt, eller hatt en funksjon for å skjule de.

Hmm, jeg bruker stort sett bare direktelinjen til ""Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012" så de ser jeg helst forblir, derimot er jeg svært enig at (de lange) beskrivelsene er noe unødvendig presenteres på forsiden. Det skader ikke om den er lett synlig om man går inn på "hovedundersiden" dog...

Vi tar en titt på det og kommer med forslag

Øyvind.h

#17
En blir jo vant til det meste, og dette går seg til det også.
Men kan ikke si meg helt enig i at dette ble bedre på mobil. Det er en del som tar veldig mye plass nå?
På pc tenker jeg bare "annerledes, men greit". På mobil derimot synes jeg ikke det fungerer like bra som før.
Men hensikten var at mobil skulle bli bedre?

Eksempelvis "nyeste innlegg". Der kunne jeg gjerne se de tre første trådene før jeg scrollet. Nå er er det ingen ting å se før jeg scroller fordi alt i toppen tar veldig stor plass (Chrome, Note20 ultra).
Mulig samme problem i tråder også fordi header er ekstremt stor nå. Mye død plass.

Gammelt design var rett og slett litt mer effektivt. Når jeg skriver melding her nå ser jeg også at teksten ser ut som notepad skrift.

Men - blir sikkert vant til dette også. Alt nytt er skummelt :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Stig-Arne

Hvordan blir man kvitt dette "bli medlem av elbilforeningen" banneret?

Jeg ER medlem. Og tidligere la man inn medlemsnr i profilen så forsvant bannert.

Og en annen ting, så synes jeg forumet ikke så spesielt lekkert ut på mobil egentlig.

AndreasBS

#19
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. mars 2023, klokken 19:55En blir jo vant til det meste, og dette går seg til det også.
Men kan ikke si meg helt enig i at dette ble bedre på mobil. Det er en del som tar veldig mye plass nå?
På pc tenker jeg bare "annerledes, men greit". På mobil derimot synes jeg ikke det fungerer like bra som før.
Men hensikten var at mobil skulle bli bedre?

Eksempelvis "nyeste innlegg". Der kunne jeg gjerne se de tre første trådene før jeg scrollet. Nå er er det ingen ting å se før jeg scroller fordi alt i toppen tar veldig stor plass (Chrome, Note20 ultra).
Mulig samme problem i tråder også fordi header er ekstremt stor nå. Mye død plass.

Gammelt design var rett og slett litt mer effektivt. Når jeg skriver melding her nå ser jeg også at teksten ser ut som notepad skrift.

Men - blir sikkert vant til dette også. Alt nytt er skummelt :)

Kommer nytt banner der snart, som forhåpentligvis gjør toppen en del mindre.
Men satt du i vanlig nettleser på mobil før, for det var minimalt med responsivt oppsett på tidligere versjon.

Trodde egentlig teksten på toppen der ble usynlig på grunn av darkmode på mobilen, men skal teste litt for å se om det er noe annet som gjør at det ser sånn ut. Det er ikke hensikten at det skal være sånn i headeren der

Skal ta en titt på fonten!

Takk for tilbakemeldingen!

AndreasBS

Sitat fra: Stig-Arne på torsdag 23. mars 2023, klokken 20:29Hvordan blir man kvitt dette "bli medlem av elbilforeningen" banneret?

Jeg ER medlem. Og tidligere la man inn medlemsnr i profilen så forsvant bannert.

Og en annen ting, så synes jeg forumet ikke så spesielt lekkert ut på mobil egentlig.
Melder inn dette som en feil også, så skal vi få fikset det. Tusen takk!

Erik Ola Ulvestad

#21
Har ny look noko å gjere med at Elbilforum ikkje fungerar i Tapatalk app (Android) i kveld?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

førategangtesla

Jeg bruker bare mobil stort sett og må innrømme at jeg ikke liker det nye designet. Jeg synes det blir veldig rotete og med stor skrift, uoversiktlig.

Får håpe det går seg til. Er det mulig å endre/implementering av gammelt design for de som liker det?

RJK

Flott med nytt utseende, forandring fryder (noen ganger).

Liker at det nå er kommet en egen knapp for å legge inn youtube-lenker, men håper den ikke bare låser seg til youtube og virker på andre videolenker i tillegg.

Hadde håpet at med ny versjon så skulle det bli lettere å få lagt inn "avatar" eller profilbilde, men dessverre, den klarer å påstå at bildet selv begrenset til utrolig lille 65x65 piksler, i jpg-format, ikke er et bilde.  :o

Synes og det (fremdeles) er et fullstendig rotete oppsett for å sette profil med det man ønsker å gjøre med nettopp en profil. Hvorfor ikke få alt i ett vindu, og normal mulighet for å legge om så et høyoppløst bilde men med mulighet for å croppe/beskjøre det, og så gjør bilde/avatar-funksjonen den nødvendige krympingen?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

AndreasBS

Sitat fra: førategangtesla på torsdag 23. mars 2023, klokken 23:32Jeg bruker bare mobil stort sett og må innrømme at jeg ikke liker det nye designet. Jeg synes det blir veldig rotete og med stor skrift, uoversiktlig.

Får håpe det går seg til. Er det mulig å endre/implementering av gammelt design for de som liker det?

Takk for tilbakemeldingen, jeg skal se om det er noen mulighet for å hente tilbake gammelt design som eget "theme"
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på torsdag 23. mars 2023, klokken 22:51Har ny look noko å gjere med at Elbilforum ikkje fungerar i Tapatalk app (Android) i kveld?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tar en titt på denne, takk for tilbakemeldingen
Sitat fra: RJK på fredag 24. mars 2023, klokken 00:03Flott med nytt utseende, forandring fryder (noen ganger).

Liker at det nå er kommet en egen knapp for å legge inn youtube-lenker, men håper den ikke bare låser seg til youtube og virker på andre videolenker i tillegg.

Hadde håpet at med ny versjon så skulle det bli lettere å få lagt inn "avatar" eller profilbilde, men dessverre, den klarer å påstå at bildet selv begrenset til utrolig lille 65x65 piksler, i jpg-format, ikke er et bilde.  :o

Synes og det (fremdeles) er et fullstendig rotete oppsett for å sette profil med det man ønsker å gjøre med nettopp en profil. Hvorfor ikke få alt i ett vindu, og normal mulighet for å legge om så et høyoppløst bilde men med mulighet for å croppe/beskjøre det, og så gjør bilde/avatar-funksjonen den nødvendige krympingen?
Her tror jeg dessverre det er rammeverket til forumet som har visse utfordringer. Men jeg kan sjekke med utvikler om hva vi evt kan få til. Helt enig forøvrig

ToWalkOrDrive

Sitat fra: AndreasBS på torsdag 23. mars 2023, klokken 15:30
Sitat fra: Radial på torsdag 23. mars 2023, klokken 14:31I Chrome på mobil, er alt kaos nå, hehe.
Nye varsler på innlegg jeg har deltatt i er borte?
Må sette i sidevisning for datamaskiner, da normaliserer ting seg noe🙂

Forslag på fiks, tømme cachen i nettleseren:
https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=en&co=GENIE.Platform%3DAndroid
her kan du finne elbilforumet oppføringen eller tømme alt. Men hvis du tømmer alt så kan det hende du må logge på et par ting igjen.

Kort oppsummert,
  • åpne chrome
  • trykk de 3 dottene på toppen til høyre
  • historikk
  • slett nettleser data (clear browsing data, litt usikker på hva det står på norsk)

Tar gjerne et skjermbilde eller lignende hvis jeg misforstod her. Kan hende at det er darkmode på mobil som gjør at du ikke ser innholdet - men det kommer fiks på det snart

P.s. gratulerer med 1600 innlegg

Tror gjerne Radial mener at en tidligere hadde en knapp som kun viste nye innlegg i tråder en selv hadde laget innlegg i. Nå ser jeg ikke lenger denne knappen (mobil).
Tesla Model Y                         2021-

AndreasBS

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på torsdag 23. mars 2023, klokken 22:51Har ny look noko å gjere med at Elbilforum ikkje fungerar i Tapatalk app (Android) i kveld?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
funnet og gjenskapt denne feilen. Leter etter løsning. Kommer tilbake med mer info

AndreasBS

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 24. mars 2023, klokken 09:20Tror gjerne Radial mener at en tidligere hadde en knapp som kun viste nye innlegg i tråder en selv hadde laget innlegg i. Nå ser jeg ikke lenger denne knappen (mobil).

Er det denne? https://elbilforum.no/index.php?action=unreadreplies

Øyvind.h

Sitat fra: AndreasBS på torsdag 23. mars 2023, klokken 22:39Kommer nytt banner der snart, som forhåpentligvis gjør toppen en del mindre.
Men satt du i vanlig nettleser på mobil før, for det var minimalt med responsivt oppsett på tidligere versjon.

Trodde egentlig teksten på toppen der ble usynlig på grunn av darkmode på mobilen, men skal teste litt for å se om det er noe annet som gjør at det ser sånn ut. Det er ikke hensikten at det skal være sånn i headeren der

Hei,

Samme telefon og nettleser som før. Merket lite til begrensningene i responsivt design på forrige versjon, men det skyldes kanskje at jeg har telefon med relativt stor skjerm. Så det er plass til mye, og derfor litt nedtur når det nå blir mer scrolling/mye luft.

Men hele første bilde på telefonen fylles av header fordi knappene øverst tar mye plass, deretter banneret knyttet til oppfordring om innmelding. Men det ser du i skjermbildet jeg vedla.

For øvrig fin refresh, og bra dere oppdaterer fra tid til annen :) At header tar uforholdsmessig mye plass er en gjenganger på mange nettsider.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

eisa01

Endelig er forumet lesbart på mobil! (iPhone 13 mini)

Men, det mangler ikon og link for å gå til siste nye innlegg i en tråd som gjør det gjør det litt vel vanskelig å bruke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA