Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ligger flere billige model y performance i inventory

Startet av siljan, lørdag 04. mars 2023, klokken 20:18

« forrige - neste »

jaycea

Sitat fra: siljan på søndag 05. mars 2023, klokken 20:03
Endte opp med å bestille en av de som var på tilbud

Model Y peformance hvitt interiør med hengerfeste til 560k.

Sjekka vin og den var ferdig produsert 28 januar 2023, så ikke en gammel bil heller.

Hvor kan du sjekke når bilen var ferdig produsert?  :)
Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014

siljan

Sitat fra: jaycea på søndag 05. mars 2023, klokken 22:20
Sitat fra: siljan på søndag 05. mars 2023, klokken 20:03
Endte opp med å bestille en av de som var på tilbud

Model Y peformance hvitt interiør med hengerfeste til 560k.

Sjekka vin og den var ferdig produsert 28 januar 2023, så ikke en gammel bil heller.

Hvor kan du sjekke når bilen var ferdig produsert?  :)
Du kan sjekke sidekilden i fks chrome så kan du søke om factorydate eller no i den duren. Alle jeg sjekka var ferdig produsert i starten av februar eller i slutten av januar

siljan

fks denne, høyre klikk og bruk velg vis sidekilde, søk så etter factorydeparturedate

https://www.tesla.com/no_NO/my/order/XP7Y282_e4d3efc20d64cc5bf57a3a2e052bd243?postal=7485&coord=63.4277,10.4012&titleStatus=new&redirect=no#overview

"FactoryCode":"GF05","FactoryDepartureDate":"2023-02-09T10:43:45"

torro

Smart den der.

Tok noen stikkprøver og det ser ut til at inventar-biler som selges til redusert pris er produsert før februar, mens noen av inventarbilene der, som det ikke er salg på, er produsert i mars. Det vil vel da si at biler som står oppført som lagerført fortsatt kan befinne seg i Tyskland, eller på en båt.
-= torro =-

siljan

Sitat fra: torro på mandag 06. mars 2023, klokken 12:53
Smart den der.

Tok noen stikkprøver og det ser ut til at inventar-biler som selges til redusert pris er produsert før februar, mens noen av inventarbilene der, som det ikke er salg på, er produsert i mars. Det vil vel da si at biler som står oppført som lagerført fortsatt kan befinne seg i Tyskland, eller på en båt.
Godt poeng, jeg tror de som ikke er rabattert ikke blir levert ut til kunden før etter Q1, så derav ikke noe rabatt.

elektro

#20
Enkelte spekulerer sviktende etterspørsel etter biler uten parkeringssensorer. https://www.autoevolution.com/news/tesla-model-3-and-model-y-inventory-in-europe-at-an-all-time-high-blame-the-missing-uss-210824.html

EDIT: Det hjelper jo heller ikke at det går rykter om en helt ny Model Y fra 2024, med kodenavn "Juniper". Jo lenger tid som går før de får orden på dette HW4 og Tesla Vision/Ultrasensor- styret, jo flere vil ønske å vente.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

lightscribe

Lå noen MYP til 551k på onsdag. Jeg synes det var en veldig fin pris. Men på torsdag morgen, da lå det flere MYP i inventory til 524k. Riktignok uten tilhengerfeste. Sjekket igjen på fredag kveld og da var billigste 569k.  Man føler kanskje att slutten nærmer seg?  Nei da, i skrivende stund ligger de på 512k!

Har jo hørt begrepet Quarter End Push men var ikke klar over att det var fullt så vilt!


Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

vinterdekk

#23
Ser at jeg faktisk kommer ok ut av det dersom jeg betaler avbestillingsgebyr hos Møller, og bestiller en hvit Model Y LR inventory med hengerfeste og vinterhjul med utlevering ett annet sted i landet.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).


Hysa

Slenger de ut alle inventory-bilene billig for å gjøre plass til nye biler med HW4??

RonnyØ

512.000,- for ny Model Y Performance er f.. meg billig uanset sensorer og kameraer.

Så meg ut en hvit til 524, men den forsvant fort.

Elektro12

Ganske rå priser egentlig mtp. at f.eks. VW skal ha fra 426 000 for en ribba ID3 med minste batteri uten vinterhjul.

Lucifer-

Plukka opp en M3 LR til 445k + vinterdekk i går. Det er mye bil for pengene..
Har allerede en Y fra før av, og lei kort rekkevidde og dårlig fremkommelighet på leafen..

Vaduz

Virker som om det er gode muligheter for kjøp av bil om dagen. Dessverre innebærer jo det stort sett å selge en bil også, så det billigste er vel allikevel å ha den man har, om man ikke skal opp i større, nyere og dyrere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA