Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

forskjellen mellom models 85 kw og performance modellen

Startet av kjølholdt, onsdag 31. oktober 2012, klokken 18:43

« forrige - neste »

kjølholdt

kan noen da kjapt forklare meg forskjellen på performance utgaven og model s 85 kw utgaven. Snakker vi 150  tusen kr i forskjell og hva er forskjellen i spec på bilen. og hva er ytelses forskjellen. Pengene til dette skal jo tross alt lånes med mindre de ikke ringer om viking lotto i kveld ;D
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cobos

Det er forskjell i ytelse som gir en forskjell på 40kW i motorstyrke i favør P utgaven. Topphastigheten er 5mph høyere og mer viktig 0-98km/t hastigheten går ned fra 5,6s til 4,4s.
21'' felger er inkludert
Lær interiør er standard på performance og intern dekor har du karbonfiber som et valg bare på performance.
Luft-fjæring er også inkludert på performance utgaven.

Det er vel forskjellene såvidt jeg vet. Vel inverteren er også kraftigere på performance utgaven men det kan sees som en del av motoren.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 31. oktober 2012, klokken 18:43
kan noen da kjapt forklare meg forskjellen på performance utgaven og model s 85 kw utgaven. Snakker vi 150  tusen kr i forskjell og hva er forskjellen i spec på bilen. og hva er ytelses forskjellen. Pengene til dette skal jo tross alt lånes med mindre de ikke ringer om viking lotto i kveld ;D

Forskjellen i pris havner vel på 90-100.000 kroner tenker jeg. Om du alikevel skal ha skinninteriør og luftfjæring er forskjellen 75-80.000 sånn fingeren i været. Skal du også ha 21" felg uansett er forskjellen nede i 50-60.000 kroner. Det er altså det du betaler bare for den ekstra ytelsen.

Med performance-utgaven får du også muligheten til å velge karbonfiberinteriør (som mange synes er det peneste) og karbongrå farge på 21" felgene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

JohanH

Og husk at kjører du Performancen utgaven "normalt" så har den akkurat samme rekkevidde som den vanlige 85kW utgaven. Til forskjell fra fossilbiler hvor du, selv om du kjører pent, vil ha høyt drivstofforbruk i en bil med stor motorvolum/høy ytelse. Det syns jeg er en stor og viktig fordel som gjør at man kan kjøpe Performance med god samvittighet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA