Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service - betale for medgått tid?

Startet av MLe, onsdag 01. mars 2023, klokken 10:57

« forrige - neste »

MLe

Det nærmer seg tid for service på ID'en min. Jeg skal uansett innom verkstedet for en utbedring av en "klunkelyd" i forstillingen som høyst sannsynlig vil være en garantisak.

Har lurt på om jeg kan be dem utføre service i samme slengen - hvor jeg betaler for ekstra medgått tid? Noen som har betalt service "på timen" - fremfor relativt dyr fastpris..?

daktari

Tror de har fastpris på service, men er lov å prøve seg. Hvis ikke dy har serviceavtale ville jeg sjekket pris hos uavhengig verksted. Det er vel knapt noe som gjøres etter 2 år uansett.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Krokstein

Sitat fra: daktari på onsdag 01. mars 2023, klokken 11:42
Tror de har fastpris på service, men er lov å prøve seg. Hvis ikke dy har serviceavtale ville jeg sjekket pris hos uavhengig verksted. Det er vel knapt noe som gjøres etter 2 år uansett.

Hvis man ønsker å opprettholde mobilitetsgarantien så må man vel ta service på merkeverksteder såvidt jeg skjønner.
ID.4 GTX

daktari

Sitat fra: Krokstein på onsdag 01. mars 2023, klokken 12:13
Sitat fra: daktari på onsdag 01. mars 2023, klokken 11:42
Tror de har fastpris på service, men er lov å prøve seg. Hvis ikke dy har serviceavtale ville jeg sjekket pris hos uavhengig verksted. Det er vel knapt noe som gjøres etter 2 år uansett.

Hvis man ønsker å opprettholde mobilitetsgarantien så må man vel ta service på merkeverksteder såvidt jeg skjønner.
De aller fleste vil ha veihjelp gjennom bilforsikring. Høyst usikker på om mobilitetsgarantien er verdt ca 2000,- ekstra pr service på så ny bil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Robert Nilsen

Mener jeg har sett uavhengige verksteder gi mobilitetsgaranti også!

Peacock

Fikk pris på service ID4 First Møller Asker kr 9273, frisk pris. Betalte ca kr 3000 for første service på Egolf 300. Noen som vet om man mister mobilitetsgaranti ved service hos NAF?
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

Peacock

Fikk pris fra NAF idag. kr 3884 (ink. moms) inkludert bremsevæske og kupefilter bytte. Møller skulle ha over 9273. Usikker på hva dette innebærer med hensyn til mobilitets garanti. Men det var voldsom prisforskjell. Noen tanker om dette?
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

Robert Nilsen

Møller bør vel kunne fortelle deg hva du får for de 5000 kronene de skal ha ekstra?

elektrolux

Denne videoen viser hva du betaler for.

https://www.youtube.com/watch?v=GcQmLGR4hW0&ab_channel=Electrifying

Som autorisert serviceagent for Carver kan jeg bekrefte at det aller meste av servicen er egentlig for at produsenten skal få seg en database på deres kjøretøy. Dermed burde det egentlig vært produsenten som betaler deg for servicen ikke motsatt.



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Peacock

Var feil med pris systemet hos Møller, fikk riktig pris idag: drøye 7300 kr. Er dyrt det også. Kommer til og bruke NAF. De tar i underkant av 3900kr
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

IDChrister

hvordan er det ang mobilitetsgaranti / generell garanti? (og batteriets garanti) om man tar service hos naf / andre?

arthur

"Du er ikke nødt til å bruke merkeverksted for at nybilgarantien skal gjelde. I følge EU-lovgivning har du rett til fritt å velge andre verksteder enn merkeverkstedet. Så lenge dette verkstedet benytter seg av originaldeler, eller deler av like høy kvalitet opprettholdes garantien."

https://www.nettavisen.no/garantien-gjelder-selv-om-du-gir-blaffen-i-service/s/12-95-3423143990
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

igniztion

Sitat fra: IDChrister på tirsdag 07. mars 2023, klokken 15:04
hvordan er det ang mobilitetsgaranti / generell garanti? (og batteriets garanti) om man tar service hos naf / andre?

Mobilitetsgaranti gis av dem som utfører service. VW/Møller Mobilitetsgaranti får du kun ved service på merkeverksted. De store, uavhengige kjedene som Meca og BilXtra har sine egne mobilitetsgarantier så vidt jeg vet.

De aller fleste har veihjelp og leiebil gjennom forsikringen sin, så denne mobilitetsgarantien - som forøvrig kun gjelder dersom bilen ikke klarer komme seg til verkstedet for egen maskin - har meget begrenset verdi.

Generell garanti gjelder uansett hvor du utfører service - og egentlig også selv om du ikke følger serviceintervallene. Ved eventuell garantisak er det produsent/forhandler som må bevise at manglende utførelse av service er grunn til at feilen har oppstått.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Jeg har bedre dekning på forsikringen enn mobilitetsgarantien, den hadde en rekke begrensninger og betingelser.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Robert Nilsen

Etter det jeg skjønte er prisen hos NAF inkl bremsevæskeskift og kupefilter, så prisforskjellen er jo enorm.
Lurer på man sparer hos NAF ved å skifte filteret selv? Bremsevæskeskifte er vel heller ikke veldig vanskelig å få til selv?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA