Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med å lade eSoul 64kwh på Tesla-lader?

Startet av Martin Eden jr, fredag 17. mars 2023, klokken 14:45

« forrige - neste »

Martin Eden jr

Jeg forsøkte for en tid siden å lade vår 2019-modell eSoul på Tesla-ladere på Vinstra. Det gikk ikke så godt. Det startet ok, men så avsluttet den ladingen etter noen få minutter. SoC lå på ca 40% - og den avsluttet når den nådde 50% selv om den var innstillt til å lade til 90%. Forsøkte flere ganger og på flere ladestolper. Samme resultat. Virker som om bilen avsluttet (muligens overoppheting??). Måtte over på MER-laderne (KEMpower) hvor alt fungerte som vanlig.

Noen andre som har ladet slik bil på Tesla med godt/dårlig resultat?
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

hanche

Jeg har ikke prøvd Tesla-ladere (ennå), men overopphetning virker på meg som en lite plausibel hypotese. Det er tross alt bilen som bestemmer ladestrømmen, laderen bare gir bilen det den ber om så lenge det er innenfor hva laderen kan levere. Men det finnes nok hundreogørten andre ting som kan gå feil og avbryte ladingen, som problemer med kommunikasjon eller at bilen eller laderen detekterer avvik fra det forventede, enten det er falsk eller ekte alarm. Skal bli spennende å høre om andre har tilsvarende erfaringer som deg.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA