Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Polestar 2 vs Model Y

Startet av siljan, søndag 26. februar 2023, klokken 15:27

« forrige - neste »

siljan

Hei

Hvordan er innstigning i polestar 2. vi hadde en model 3 vi solgte fordi vi likte ikke at vi satt så langt nede.

Skal egentlig hente en Y om 2 uker. Men lurte litt på hvordan ps2 er å gå inn og ut av :) takker for svar

arthur

I en Polestar sitter man langt nede, og bilen er ikke den enkelste å komme inn i/gå ut av etter min erfaring etter et par måneders eiertid. SÅnn sett minner den meg om f.eks en Honda Civic (som jeg har nettopp solgt), og langt "vanskeligere" å gp inn i/ut av enn f.eks en Hyundai Kona (som jeg også har). Så hvis inn/ut av bil er en utfordring så er ikke detter riktig bil etter mitt syn. Kjenner ikke Model Y så har ikke noe grunnlag for sammenligning.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Klykken

Du setter deg ikke ned i Model Y i alle fall. Model 3 var skikkelig "slitsomt" å gå inn og ut av da jeg hadde den som lånebil.  Y er en SUV å regne sånn sett. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rowu98ab

Det kommer an på hva man er vant til:-) Jeg har en sliten Merce som er blodsenket, så når jeg går over til P2'en så er det som å klatre inn i en SUV. Fra den gamle Passaten jeg hadde er det også å sette seg opp, dog ikke mye mer.

Tesla 3'ern er nærmere den gamle Merca som nå skal selges, nettopp for det er for slitsomt å komme ut. (Men mest fordi kona sier at jeg er altfor oldis til å kjøre rundt i en slik bil, med basskasse bak).
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

DagfinnN

Sitat fra: rowu98ab på tirsdag 28. februar 2023, klokken 09:12
Tesla 3'ern er nærmere den gamle Merca som nå skal selges, nettopp for det er for slitsomt å komme ut. (Men mest fordi kona sier at jeg er altfor oldis til å kjøre rundt i en slik bil, med basskasse bak).
Dilemma. Skal man bytte bil eller kone?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

rowu98ab

Hmm... Kjøpte bilen for 80.000 for 15 år siden, selger den for 25.000. Verditap per år er drøyt 3.500. Det er vel det kona koster i uka på de beste ukene... Men hun lager gode kjøttkaker da:-)
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

Contango

Jeg prøvesittet en BMW i4 og følte meg veldig gammel på vei ut igjen. Og vi har Tesla3. Høye setevanger gjør det trøblete. Husker PS2'en som vesentlig høyere og noe enklere enn M3. Det var en bil med pluss pakke. Uten pluss er setene flatere (slik jeg husker det) og derfor nok enda enklere å komme ut av.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA