Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

The triplets - forskjeller og spørsmål (e-up/Mii/citigo)

Startet av Nimrad, onsdag 15. mars 2023, klokken 13:17

« forrige - neste »

Nimrad

Lurer på å kjøpe en av the triplets som bil nr 2 til pendling, men blir ikke helt klok på forskjellene. Jeg har så langt forstått at ryggekamera og cruise control mangler på Mii/citigo og muligens noe mindre interiørforskjeller. Cruise control er jo greit, men det knøttlille ryggekameraet trenger jeg ikke. Er det noe annet?

Og så har jeg et par generelle spørsmål for alle:
1. Stemmer det at appen begynner å koste penger etterhvert?
2. Kan man stille inn at man ikke ønsker å lade mer enn til 80%?
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

edyrli

Jeg har bare hatt Mii, så kan ikke svare for de andre. Jeg hadde standard versjonen, den hadde ikke cruise eller ryggekamera. Launch edition har begge deler.
Du kan ikke sette begrensning på 80%.

Ladingen var litt spesiell. Den støtter 7,2 kW. Men kan ikke trekke mer enn 16A. For å få 7,2 kW trenger man trefas lader og trefas kabel. Kabelen som fulgte med hadde bare enfas så tok lang tid før jeg skjønte dette.
Når man kobler til tefas trekker bilen 16A L1-N, 16A L2-N og 0A L3-N. Så en slags kvasi tofas lading.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA