Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lange skvettlapper

Startet av Radial, onsdag 27. mars 2024, klokken 14:22

« forrige - neste »

Radial

Hei,

LR'n har Rallyarmor skvettlapper, men jeg er så jækla lei av at snøkosten hekter seg i klips som i tillegg ruster.
Ikke ser de særlig fint ut med blank overflate vs matt plast på bilen.
I tillegg er det en litt idiotisk type ankermutter for stålskruene (som heller ikke er rustfrie) som etter montering hindrer demontering av innerskjermene uten å borre av ankermutterene.. og da kan du glemme montering av de samme skvettlappene igjen.

Har ett sett liggende for RWD'n, men det tror jeg heller jeg selger for dette opplegget syns jeg ikke er noe særlig å skryte av.

De originale har en fin lengde for LR/RWD, men de er litt for stive og litt for smale... Originale skvettlapper har bakkeklaring på ca 6cm.
Alle alternativene jeg finner har bakkeklaring på 10cm (inkludert Rallyarmor).

Noen som har tips til litt lange/oem type skvettlapper i mykt materiale og som dekker hele dekkbredden?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA