Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som kjører på 235/60R18?

Startet av Mwil, onsdag 08. februar 2023, klokken 19:02

« forrige - neste »

Mwil

Hei.
Er det noen som kjører på 235/60R18 og kan dele noen erfaringer?
Har selv bestillt denne dimmen med pigg.

markusthorsen

Med fare for være den typen som svarer med noe annet enn det du spør om, så kjører jeg på 235/55/R18 tenkte det var close enough til å i allefall dele mine erfaringer. Dekkene er riktignok piggfrie. Overgangen til 18 fra 20(standard Tesla dekk og felg) var veldig stor. Veldig myk og "gyngete" i svinger/rundkjøring osv. Men ikke såppas at det var/forble et irritasjonsmoment. Kan helt ærlig si at det ikke streifer meg nå om dagen, annet at jeg vet/husker at til sommeren så blir alt litt tightere. Når det gjelder støy i kabinen så er jeg ikke av den "kresne" typen, så kan ikke si noe annet enn at jeg ikke hører/husker forskjell. Kort fortalt så er jeg veldig fornøyd med valget av vinterdekk, dimensjoner og felg. Syntes personlig at det ikke ser så hakkanes gale ut heller. Trodde det skulle se kjipere ut for å si d sånn :)

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


SuperSSRallyGT

Jeg har dekkene, men leiter etter passende felger. Ønsker primært litt smalere enn 18x8.5.
Også noen svensker som er fornøyd med 235/55R18; https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=30102

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA