Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I.D 5 og keyless låsing

Startet av GHH, onsdag 08. februar 2023, klokken 13:22

« forrige - neste »

GHH

Tenkte det kunne være greit å dele til andre som har hatt problemer med keyless funksjonen.

Dørene forran skal jo kunne låses ved å ta på handtaket.  Dette har ikke fungert helt optimalt for meg i kulda og i følge Møller er det et kjent problem som skal løses ved neste software oppdatering.

jan-c

Takk for den informasjonen. Jeg har vel alltid fått låst bilen ved å føre hånden over punktet, men jeg har undret meg over, at jeg innimellom har måttet gnukke ekstra. Har tenkt at ID.5'en er mindre følsom enn e-Golf'en. Da venter vi på fiks :)
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

igniztion

At dette skal løses ved neste softwareoppdatering har forhandler sagt siden software 2.1...
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

El-inor

Er ikke det veldig 2010 at bilen ikke låser seg opp/igjen når du kommer/går og har nøkkelen i lomma?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

igniztion

Den burde absolutt låse seg opp når man nærmer seg, noe den gjør. Jeg er ikke helt overbevist om at det er fornuftig at bilen låser seg automatisk når man går fra den. Det krever i alle fall en god del fail safes når det kommer til at andre sitter i bilen, at ikke nøkkelen ligger igjen i bilen uten batteri osv.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Sitat fra: El-inor på fredag 24. mars 2023, klokken 16:18Er ikke det veldig 2010 at bilen ikke låser seg opp/igjen når du kommer/går og har nøkkelen i lomma?
Ekstrautstyr og en innstilling. Min låser seg opp når jeg nærmer meg, hilser med lysene og ser seg omkring ved å svinge dem.

Låsing skjer ved en lett berøring på dørhåndtak.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

El-inor

Sitat fra: daktari på søndag 26. mars 2023, klokken 12:25
Sitat fra: El-inor på fredag 24. mars 2023, klokken 16:18Er ikke det veldig 2010 at bilen ikke låser seg opp/igjen når du kommer/går og har nøkkelen i lomma?
Ekstrautstyr og en innstilling. Min låser seg opp når jeg nærmer meg, hilser med lysene og ser seg omkring ved å svinge dem.

Låsing skjer ved en lett berøring på dørhåndtak.

Min Ariya låser seg når jeg forlater den og åpner seg når jeg kommer - hva er mer naturlig?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

hELgenen

Sitat fra: El-inor på torsdag 06. april 2023, klokken 23:58
Sitat fra: daktari på søndag 26. mars 2023, klokken 12:25
Sitat fra: El-inor på fredag 24. mars 2023, klokken 16:18Er ikke det veldig 2010 at bilen ikke låser seg opp/igjen når du kommer/går og har nøkkelen i lomma?
Ekstrautstyr og en innstilling. Min låser seg opp når jeg nærmer meg, hilser med lysene og ser seg omkring ved å svinge dem.

Låsing skjer ved en lett berøring på dørhåndtak.

Min Ariya låser seg når jeg forlater den og åpner seg når jeg kommer - hva er mer naturlig?

At bilen låser seg når man vil det.
Noen ganger vil man at bilen låser seg når man går vekk fra den,andre ganger ikke. F.eks har du passasjerer med som enten er i bilen eller står utenfor og du som eier går vekk,vel da skal bilen ikke låse seg. Men dersom alle går ut av bilen og går vekk så skal bilen låse seg. En app som lar deg låse/låse opp bil løser egentlig mye av slike scenarioer..App som nøkkel er også en bra ting da bilen kjenner deg igjen og kan stille inn sete,radiostasjon osv..for akkurat din profil...f.eks om bilen skal låse seg når du går vekk..

Svk

Min Atto oppfører seg som 2012 priusen jeg hadde. Her liker jeg Ariya bedre.Evolve har vel minne,om jeg ikke husker feil...

Fortsatt lyst på en Evolve.Men umulig å selge kina bil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA