Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Norskifisere" Leaf fra USA

Startet av mats_rose, mandag 29. oktober 2012, klokken 20:06

« forrige - neste »

mats_rose

Hello

Jeg sitter å sikler på en 2012 Leaf fra statene. SL utgaven der over so har samme utstyr som den norske. Ryggekamera, varme i seter, ratt und so weiter. MEN de to ankerpunktene er navigasjon og styring av lading via telefon.

Er det noen som har noen meninger, tips ellr lure løsninger på dette. Å snakke med Nissan er jo ganske underholdende i seg selv  ;D men høres ikke ut som de står på pinne for private importører.

Vil jo tro at det bør være en smal sak å installere et europeisk NAV system, men hvor, hvem og hvordan er vel heller spørsmålet


alagerqv

Jeg ga opp å få endelig svar på dette, men visstnok for du aldri byttet ut SIM kortet med noe som funker her. Komplett navi koster sikkert bare en 20-30k...

Elmo

#2
Ang. mulighetene for å bytte SIM eller få en Amerikansk Leaf-SIM til å funke i Norge så foreslår jeg at du prøver å spørre Telenor Connection som leverer "connectiviteten".

Mulig de bare henviser til Nissan, men hvis du stiller spørsmål med omhu kan det jo hende du får svar du kan konfrontere Nissan med
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

mats_rose

Hehe, ja får vel bare forsøke å holde tunga rett i munnen når jeg snakker med Nissan. Når det gjelder Navi så er jo fordelen med rekkevidde på kun 15 mil at jeg vanligvis vet hvor jeg er. Eller sfår jeg heller invistere et par lapper på en liten hendig GPS fra Elkjøp :)


petter.dahlgren@bring.com

#4
Hei på dere!
I tilfelle jeg kjøper USA Leaf. Hva bør jeg tenke på?
Hva med lading? Er det noe som må konverteres? evnt bytter man bare ladekabel
til 220 volt (standard formet type Europeisk).
Går den rett igjennom hos Biltilsynet? Hva med spedometer osv?
Noe som må konfigureres for at den blir godkjent?

Har noen gjort dette før?
(vet en som var til salgs på Finn MED "haken at GSP og oppvarmingsprogram ikke funket).
Kjøre C-Zero igjen. Toppers bil!

jkirkebo

Sitat fra: petter.dahlgren@bring.com på mandag 19. november 2012, klokken 17:28
Hei på dere!
I tilfelle jeg kjøper USA Leaf. Hva bør jeg tenke på?
Hva med lading? Er det noe som må konverteres? evnt bytter man bare ladekabel
til 220 volt (standard formet type Europeisk).

Ladekabelen sender du til EVSEupgrade.com så oppgraderer de den til 240V for deg. Du må dog sette på europeisk plugg (schuko) selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

marton

Du bør også huske at Nissan Norge ikke gir 5 års garanti på den. Det må du avtale med importør (om du ikke importerer selv).
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

TorC

Sitat fra: marton på mandag 19. november 2012, klokken 23:03
Du bør også huske at Nissan Norge ikke gir 5 års garanti på den. Det må du avtale med importør (om du ikke importerer selv).

Etter en samtale med IF forsikring idag tror jeg at jeg har funnet måten å få en 5 års garanti. De har noe som heter Superforsikring (som koster bare 500 ekstra i året på toppen av kasko, så totalt ca 6500,- i året) If er jo mye dyrere på el-bil enn et visst annet selskap, men det er kanskje verdt de 3000 ekstra i året for å få en slags garanti. Jeg venter ennå på å få vilkårene for forsikringen, men de sa at alt dekkes uansett årsak utenom vanlige slitedeler. Om batterier regnes som slitedeler vet jeg ikke per d.d., men det er jo en forutsetning for at dette skal være en god deal for elbilkunder.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

mats_rose

Spennende å høre hva IF sine vilkår sier. Gi meg gjerne en tilbakemelding på hva de sier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA