Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe MYLR nå før Tesla setter opp prisen igjen?

Startet av My2cents, lørdag 04. februar 2023, klokken 08:18

« forrige - neste »

My2cents

Hva tror folket, skal prisene opp igjen? Vil helst vente noen måneder med å kjøpe men med Musk er det jo null forutsigbarhet 😂

Odinpodin

Helt umulig å vite hva tesla finner på, men prisene gikk opp i USA inatt... Er vel bare å legge inn en bestilling?(helt lotto når du får uansett) Om du finner ut at du ikke vil ha alikevel så koster det deg 2500kroner

OhmPaPa

Tesla har flere ganger tidligere satt opp prisen for å få ned lange ventelister.

Så det er ikke umulig at de gjør det samme på nytt.

Så valget er mellom å legge inn ordre nå og miste 2500,- om du ombestemmer deg - eller risikere at prisen går opp med 10.000,- eller mere på et senere tidspunkt.

Er du rimelig sikker på at du vil ha bilen så kan du også få utsatt leveringen et kvartal eller så hvis din MY kommer før du hadde planlagt å få den.

Tin

Fikk beskjed fra Tesla i går at man ikke kan utsette levering som tidligere, må tas ut i løpet av ett 7 dagers intervall.

Taben

#4
Sitat fra: Tin på lørdag 04. februar 2023, klokken 14:22
Fikk beskjed fra Tesla i går at man ikke kan utsette levering som tidligere, må tas ut i løpet av ett 7 dagers intervall.

Hei. Det er flere som har utsatt levering frem til det kommer velfungerende parkeringsassistent. Min selger bekrefter på e-post: bilene leveres ikke med ultralydsensorer og planen er at kameraene rundt om bilen vil fungere som sensorer. Tesla har foreløpig ingen info om når dette vil være på plass, biler levert uten sensorer venter på oppdateringer. Nødvendig programvare kommer via OTA.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Tin

Sitat fra: Taben på lørdag 04. februar 2023, klokken 14:38
Sitat fra: Tin på lørdag 04. februar 2023, klokken 14:22
Fikk beskjed fra Tesla i går at man ikke kan utsette levering som tidligere, må tas ut i løpet av ett 7 dagers intervall.

Hei. Det er flere som har utsatt levering frem til det kommer velfungerende parkeringsassistent. Min selger bekrefter på e-post: bilene leveres ikke med ultralydsensorer og planen er at kameraene rundt om bilen vil fungere som sensorer. Tesla har foreløpig ingen info om når dette vil være på plass, biler levert uten sensorer venter på oppdateringer. Nødvendig programvare kommer via OTA.

Hvis du bestiller bil i dag så vet du at den leveres uten sensor og kan da ikke utsette levering. (Er info jeg fikk) Om andre får annen info så så er det som normalt, de pleier ikke være samstemte. Uansett; flere jeg kjenner har fått leveringsdato og når de har forsøkt i flytte denne så har de fått valg om å ta ut bilen eller avbestille og tape depositum

Dr_T

Som tidligere nevnt;  bestill i Cherry Red så er du sikret dagens pris og sen levering.

snakkesalig

Sitat fra: Tin på lørdag 04. februar 2023, klokken 14:22
Fikk beskjed fra Tesla i går at man ikke kan utsette levering som tidligere, må tas ut i løpet av ett 7 dagers intervall.

Jeg fikk beskjed i forrige uke at det var null problem å utsette levering et kvartal eller to.

Elektro12

Min selger sa det kom an på policy på gjeldende tidspunkt.

stili83

Sitat fra: Dr_T på lørdag 04. februar 2023, klokken 17:32
Som tidligere nevnt;  bestill i Cherry Red så er du sikret dagens pris og sen levering.

Jeg vil jo egentlig ha hvit TMY men sen levering så og bestille YMY i Midnight Cherry Red som har sen levering og senere endre til Hvit virker jo som en mulig plan.

Men hva skjer om Tesla setter opp prisen i mars/april, og jeg endre fra Midnight Cherry Red og over til Hvit etter at prisendringen er kommet?
Får jeg da den gamle prisen for TMY og redusert total pris som konsekvens v at jeg har valgt en billigere farge?
Eller får jeg den nye TMY prisen dersom det har vært prisøkning dersom jeg gjør endringer på bestilling etter det har vært prisøkning?

RJK

Sitat fra: stili83 på lørdag 04. februar 2023, klokken 20:26
Sitat fra: Dr_T på lørdag 04. februar 2023, klokken 17:32
Som tidligere nevnt;  bestill i Cherry Red så er du sikret dagens pris og sen levering.

Jeg vil jo egentlig ha hvit TMY men sen levering så og bestille YMY i Midnight Cherry Red som har sen levering og senere endre til Hvit virker jo som en mulig plan.

Men hva skjer om Tesla setter opp prisen i mars/april, og jeg endre fra Midnight Cherry Red og over til Hvit etter at prisendringen er kommet?
Får jeg da den gamle prisen for TMY og redusert total pris som konsekvens v at jeg har valgt en billigere farge?
Eller får jeg den nye TMY prisen dersom det har vært prisøkning dersom jeg gjør endringer på bestilling etter det har vært prisøkning?
Gjør du endringer, oppdateres ordren i henhold til gjeldende pris når du endrer. Det anbefales derfor å kun endre noe (legge til, lagre, ta bort, lagre. f.eks. EAP så du ender med samme konfig.) når det sikrer deg en lavere pris.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

Hva om man man bestiller firmabil? Er det prisen ved bestilling eller levering som er grunnlag for beskatning?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

turfsurf

Sitat fra: elektro på søndag 05. februar 2023, klokken 08:40
Hva om man man bestiller firmabil? Er det prisen ved bestilling eller levering som er grunnlag for beskatning?
Det må jo være det som faktisk er betalt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

VistaX

Det er listepris som ny som gjelder. Ingen rabatt for elbil lenger heller

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA