Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skilpadde miev 2011

Startet av Thyge, fredag 03. februar 2023, klokken 13:47

« forrige - neste »

Thyge

Hei! Akkurat kjøpt meg en miev som bil nr. 2. Den lader og kjører som forventet, men opp lierbakken kommer skilpadde tegnet på og den klarer maks 60-65 kmt, batteriet er da rundt 90% men kaldt. Har målt alle cellene og alt ser normalt ut. Den fikk byttet modul 8 på verksted i november. Har tilgang på Diagnoseutstyr men vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Thyge

engolf

Det kan vara en eller flera svaga celler, och att skillnaden i spänningen mellan modulerna blir för stor.
Du måste läsa ut spänningen under belastning.

TB

En test kan også være å varme opp bilen, parkering innendørs en natt, om det da blir bedre.

Trillingene har en varme og kjøle funksjon for batteriet.
Den bruker luft fra ac anlegget.

Eller vente på våren..  :)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Thyge

Ah, ok så det finnes en slags beskyttelse for ikke å overbelaste batteriet når det er kaldt? Funket fint på mandag, men da var det mildt. De andre dagene det har skjedd har det vært 8-14 minus

TB

Stemmer med beskyttelse.
Kaldt batteri kan ikke levere like mye strøm som et varmt batteri. Spenningen synker og styringen for batteriet vil da begrense effekten for å beskytte batteriet.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Thyge


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA