Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Newbie-spm på bestilling av MY.

Startet av suverin, tirsdag 31. januar 2023, klokken 13:36

« forrige - neste »

suverin

Har en fossilbil som skal skiftes ut innen rimelig tid, tipper den kan være litt tung-solgt i dagens marked.

Er det så enkelt som jeg ser for meg?

  • Legge inn en bestilling på Y nå, for å sikre prisen, og deretter utsette levering om det viser seg at jeg ikke får solgt den andre innen MY er klar til levering?
  • Worst case; avbestille, ikke hente den ut i det hele tatt? Uten risiko utenom evt de 2500,- i forskudd?
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

DagfinnN

Sitat fra: suverinseveren på tirsdag 31. januar 2023, klokken 13:36
Har en fossilbil som skal skiftes ut innen rimelig tid, tipper den kan være litt tung-solgt i dagens marked.

Er det så enkelt som jeg ser for meg?

  • Legge inn en bestilling på Y nå, for å sikre prisen, og deretter utsette levering om det viser seg at jeg ikke får solgt den andre innen MY er klar til levering?
  • Worst case; avbestille, ikke hente den ut i det hele tatt? Uten risiko utenom evt de 2500,- i forskudd?
Så enkelt er det. Etter å ha solgt 5 biler på Finn de siste årene anbefaler jeg at du priser din bil agressivt med en gang. Sjekk andre biler lik din modell og legg deg lavt. Da blir den som regel fort solgt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Balaklava

Er litt i samme båt, regner med å trenge bil sept- nov. Om vi bestiller nå, får vi prisen vi går inn på eller vil Elon kunne kjøre opp prisen? Om de kjører opp prisen, da får jeg vel mine 2500,- tilbake?

Avsporing, når tar bruktmarkedet for Y til seg prisnedgangen på nyY? Syns jaggu det går tregt.

DagfinnN

Hvis prisen går opp, beholder du prisen ved bestillingsøyeblikket.
Går prisen ned, får du den nye prisen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

suverin

Takker! Da var det så lettvint som det burde være :)
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

VistaX

I stedet for å opprette en ny newbie-tråd, så bruker jeg denne.
Er det slik at de fleste anbefaler kjøp av skvettlapper, lakkbeskyttelsesfilm til bakskjerm og gummimatte inni og bak? Eller følger noe av dette med?

Peacock

Venter på Y, fikk beskjed at skvettlapper foran og beskyttelse på bakskjermer blir satt på av Tesla før levering. Gummimatter må du kjøpe selv.
VW 300 E-golf Peacock Green Juni/2017
ID.4 first April/2021

holhe

Sitat fra: Peacock på søndag 12. februar 2023, klokken 21:56
Venter på Y, fikk beskjed at skvettlapper foran og beskyttelse på bakskjermer blir satt på av Tesla før levering. Gummimatter må du kjøpe selv.
Hvilken bakskjerm er det snakk om her? :)

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt


Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Svk

#11
Er også i samme båt.lurer på å slenge inn en bestilling på en sort SR.
Men må kvitte en Atto 3 som er litt liten. Er noen uker gammel.kjørt 1600km.
Kostet 440 ny med vinterhjul. Får jeg 390-400k for denne mon tro?

Moas

Sitat fra: Svk på mandag 20. februar 2023, klokken 21:31
Er også i samme båt.lurer på å slenge inn en beztilling på en sort SR.
Men må kvitte en Atto 3 som er litt liten. Er noen uker gammel.kjørt 1600km.
Kostet 440 ny med vinterhjul. Får jeg 390-400k for denne mon tro?
Du kan f.eks. prøve deg på Nettbil kostnadsfritt. Da får du en pekepinn og kan evt. selge bilen svært raskt hvis du takker ja til høyeste bud. Solgte en elbil der ifjor på to dager.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Svk

Var der jeg solgte gamlebilen min for 2 uker siden.auksjonen varte 2.5timer.
Hadde håpt på 30.000.
Men fikk 55.000.
Har lagt inn byden der tidligere idag. Er jo evt gratis.
Om de sier 390.så er det vel bare å klaske til

Moas

Min gjetning er at du er heldig hvis du får 380 via Nettbil. Du får holde oss oppdatert.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA