Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bil fra Kina

Startet av tklev, søndag 29. januar 2023, klokken 23:03

« forrige - neste »

tklev

Bestilte en av de "inventory" bilene fra Kina, er det meldt om noen "ulemper" med de bilene? Har prøvd å legge ved VIN-koden slik jeg tydet den.

markusthorsen

Jeg har hatt Kina bil både på min 2021 og 2022 TMY. Har aldri hatt noen problemer og/eller følt at jeg har missa ut på noe "fundamentalt" VS Berlin utgaven. 2022 fra Berlin har vel noen nye seter så vidt jeg vet, men hvorvidt det er en ulempe må bli opp til hver enkelt:)

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


tklev

De hadde lagt ut en del "Midnight Grey" biler, hvor grunnprisen var 10.000,- lavere enn "vanlig" Hvit. Så etter at de la til lakktillegget ble det bare noen få tusen kroner mer enn ordinær hvit. Strengt tatt hadde jeg håpt på å få Performance før nyttår, men igrunnen godt fornøyd med å ha spart nesten 200.000,-... Akkurat den konfigurasjoen jeg hadde bestilt gikk ikke så mye ned i pris, så "måtte" bytte til en mer økonomisk løsning..

Odinpodin

Mangler vel lastekroker og har andre seter.. men du får sikkert psensor da?

tklev

Sitat fra: Odinpodin på søndag 29. januar 2023, klokken 23:26
Mangler vel lastekroker og har andre seter.. men du får sikkert psensor da?

Fck.. du har rett.. hengerfestet mangler ser det ut til🧐

tklev

Syntes det var merkelig de hadde satt ned prisen🧐. Men ser nå at tilhengerfeste vanligvis står spesifisert som inkludert.. det gjør det ikke på min bestilling😔

Odinpodin

#6
Mente egentlig lastekroker i bagasjen, men krok mangler nok ja, men men, da får du sikkert psensorer, er kanskje verdt 11600 det? ;)

tklev

Sitat fra: Odinpodin på søndag 29. januar 2023, klokken 23:57
Mente egentlig lastekroker i bagasjen, men krok mangler nok ja, men men, da får du sikkert psensorer, er kanskje verdt 11600 det? ;)

Tviler på at jeg får ultralydsensorene 😔. Er vel lenge siden Tesla kuttet ut det uansett fabrikk/verdensdel.

Usikker på om jeg gidder å bruke energi på å endre bestilling selv om det ikke blir med.. men har uansett sendt forespørsel til selger hos Tesla for å finne ut om det stemmer eller ikke🧐

tklev

Fant en tidligere tråd om Kina biler:
https://elbilforum.no/index.php?topic=56569.msg1070780#msg1070780

Fant ikke noe vesentlig om tilhengerkrok der🧐

snakkesalig

Sitat fra: tklev på mandag 30. januar 2023, klokken 08:47
Fant en tidligere tråd om Kina biler:
https://elbilforum.no/index.php?topic=56569.msg1070780#msg1070780

Fant ikke noe vesentlig om tilhengerkrok der🧐

Hva er det egentlig du lurer på?
Om hengerfeste ikke er listet opp i spec'en så leveres  den uten. Men dette kan ettermonteres hos Tesla

tklev

Føler meg lurt av at Tesla ikke informerte at disse bilene som ble lagt ut som «inventory» biler egentlig var biler som blir levert fra Kina fabrikken, og ikke minst var det null info fra hverken selger eller Tesla hjemmesiden at disse nye bilene «plutselig» ble levert uten hengerfeste. Du må finlese spesifikasjonene for å se at hengerfeste ikke er inkludert.

Bestiller du ny bil er ikke engang kostnadene for hengerfeste inkludert, så jeg klarte ikke å se før nå at det faktisk mangler.
(Legger ved liste for evt ny bedtilling som eksempel)


snakkesalig

Du kan få bil fra kina om du bestiller ny også. Så vidt jeg vet oppgir ikke Tesla noe sted hvor bilene kommer fra, selv om "kjennere" utifra spec kan anta hvor den produseres. Så det er ikke noe forskjell der.

Men forsåvidt enig med det ang hengerfeste. Siden dette er standard på nybestillinger burde det kommet klarere frem når du reserverer en inventory når denne kommer uten. Men som sagt, du får ettermontert dette.

tklev

Fikk bekreftet fra selger at den leveres uten hengerfeste. Mest sansynlig trenger jeg det ikke, og prisen jeg måtte betale tilsvarer omtrent kostnaden på montering.. Trodde vel bare den reduserte prisen var en god deal😅

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA