Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lekkasje i trunk

Startet av Kmellioli, søndag 29. januar 2023, klokken 15:44

« forrige - neste »

Kmellioli

Hadde plutselig svømmebasseng nederst i bagasjerommet. Etter å ha pelt fra hverandre matter og annet stæsj i veien, fant jeg hvor vannet kom fra. Det er to ventiler som tetter åpninger ut mot innsiden av plastskjermen bak.

Jeg kan selvsagt tette luken der vann kommer inn, men det skal da vel ikke komme inn vann fra utsiden? Når jeg setter vannslangen i retning av sprekken mellom karosseri og plastskjerm fylles det raskt på med vann.

Spørsmålet er bare, bil på verksted (utenfor garanti) eller tynn stripe silikon og tetting innenfra? Noen som har vært borti tilsvarende?     

Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

offpist

Ikke så lett å se på bildene dine men for meg ser det ut som om det mangler en ventil?
Er det bare et åpent hull ut der du har satt den røde pilen?

Har ikke sett hvordan det ser ut hos meg.. men ville tro det skal være to ventil-luker der.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Zephid

Det mangler en luftelyre der. Det skal være likt med det andre hullet. Samme på motsatt side. Jeg ville personlig få det gjort hos verksted men det er min mening :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA