Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sprekk i motorfeste bak Venstre

Startet av Msakaria, lørdag 28. januar 2023, klokken 15:30

« forrige - neste »

Msakaria

På sist eu kontroll fikk jeg mangel på et sprekt motorfeste .
Jeg kan se sprekken tydelig, og bmw vil ha halve banken for å bytte dette.
Har noen her opplevd dette ?
Hva kan en gjøre ?
Må det byttes, kan det sveises ?

Orbit

Jeg vil tro sveising er vanskelig uten demontering, og om du først må demontere så får du likevel brukte såpass rimelig at det nok er en bedre løsning.

Tidlige i3 hadde problem med brudd i motorfester dersom en fikk løft/mistet grep på bakhjulene under akselerasjon. Hjulet spant da så mye opp i fart at det ble for mye krefter når det fikk bakkekontakt igjen. Det skal være løst for lenge siden med en SW-oppdatering som ikke tillater like mye hjulspinn.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Min fikk ny bolt i motorfeste - 2016 model 64 kwh. Om dette ikke er gjort på din og skulle vært gjort er det mulig du kan kjøre regress over for BMW selv om den er mer enn 5 år....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

02jan

Fikk dette problemet på vår 2014 i3 som vi har i familien, sprekk i venstre innfesting på eukontroll i sommer. Bilen har fulgt alle servicer, pent kjørt kun med 155 dekk.

Trodde dett var noe BMW ordnet opp i , ingen av mine hobbybiler fra 60,70,80 tallet har hatt slike svakheter.

Bare delene kom på 28.000 kr....  Mekonomen i Asker (Vakås) har gjort denne reparasjon på flere i3 , men kostbart allikevel da man må ut med motor for å komme til.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Msakaria

Oppdatering:
Fikk pris på det lokale BMW verksted og de skulle ha 30 000kr for å bytte dette festet.
Jeg ble anbefalt å bytte mansjetter rundt støtdemperene foran, da de var morkne og sprekt, samt justere det ene nærlyset, Prisen totalt for dette var på 45 000kr.
Fikk et likalt bilXtra veksted til å se på feilene og dekunne reparere det hele.
Tips om bytte av mororfestet ville ikke det lokale bmw verksted være behjelpelig med.
Flaks for meg så er andre bmw verksted mere behjelpelig, og de fortalte hvordan jobben kunne gjøres og hvilke deler bilXtra måtte ha. Dette var en kjent feil og det gamle motorfestet var lagd av en type plastikk. Det nye er i alu, BilXtra gjorde jobben for 20 000kr
Skammelig av bmw dette. Jeg er helt fredig med BMW merkeverksted

Roshmann

Jeg ser i manualen til BMW at når man skifter motorfeste pga sprekk, så skal man skifte bla drivaksler også. Samt noen braketter og andre stag. Man skal også oppdatere programvaren.

Så da er det lettere å forstå summen, selv om den åpenbart er høy.

Ingeniøren

Sitat fra: Roshmann på mandag 24. april 2023, klokken 17:51Jeg ser i manualen til BMW at når man skifter motorfeste pga sprekk, så skal man skifte bla drivaksler også. Samt noen braketter og andre stag. Man skal også oppdatere programvaren.

Så da er det lettere å forstå summen, selv om den åpenbart er høy.

Det er det jeg og lurer på om ikke merke verkstedet gjorde alt de skulle, eller bare byttet den skadde delen. Da blir det jo billigere...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA