Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Svært ofte utilgjengelig i app’ en

Startet av Wilhelm70, torsdag 02. februar 2023, klokken 18:29

« forrige - neste »

Wilhelm70

Har hatt bilen siden 06 2020 og er stort sett svært fornøyd, men Connect app'en er svært uforutsigbar. Får stadig «problem med serveren» og masse relatert til dette.
Samme gjelder hjemme eller borte. Har jo ingen anelse om den vil fungere når man åpner app'en.
Og så kan det motsatte skje, at det ser ut som app'en er tilkoblet, men gir ikke ladestatus.
Og at lade kabel ikke er satt i, men bilen viser at den lader

Noe annet - har dere merket at Lading er flyttet vekk fra forsiden til side 2 inne på menyen?

Egil S

Jeg har en ny bil med software 3.1 som jeg har brukt daglig i 1,5 måned nå.

Ja det har vært litt problemer med tilkobling, stort sett er dette løst i løpet av timer.
har kanskje hatt en 3-4 tilfeller hvor jeg ikke får startet forvarming på morgenen.

Værste var her på mandag morgen denne uken, da var bilen helt uten nett, tirsdag ettermiddag var det fremdeles ikke i orden, gikk ut i bilen å så at LTE hadde èn strek dekning.
Nappet ut sikring nr 19 i 5 minutter og plugget i, fikk da 4 streker (av 5) og etter et par minutter fungerte appen igjen.

Vet ikke om jeg helt forstår dette med ladingen, for meg har den alltid vært på "side 2", mens batteristatus vises på forsiden.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Wilhelm70

OK, men når du trenger app`en hadde det vært fint om den var mer stabil :)

Dette med Ladning og side 2.
Mener at jeg ikke ser Ladning under Bil siden, der du har Ladested, Status osv. Jeg må inne på menyen, sweipe til side 2 og der er Ladning.
Men jeg har ver. 3.0 og hadde bilen inne på oppdatering for 2 uker siden. Kanskje en fiks i ver. 3.1? Skal sjekke i morgen.   
Takk for input.

Egil S

Sitat fra: Wilhelm70 på mandag 06. februar 2023, klokken 20:51
OK, men når du trenger app`en hadde det vært fint om den var mer stabil :)

Dette med Ladning og side 2.
Mener at jeg ikke ser Ladning under Bil siden, der du har Ladested, Status osv. Jeg må inne på menyen, sweipe til side 2 og der er Ladning.
Men jeg har ver. 3.0 og hadde bilen inne på oppdatering for 2 uker siden. Kanskje en fiks i ver. 3.1? Skal sjekke i morgen.   
Takk for input.

Ah, trodde du var i Appen.
Jeg har 3.1 på min bil.
Det er en egen "flis" med en stikkontakt på i hjem skjermen du kan se lading, hjem skjermen kan du jo sette opp akkurat som du vil. Jeg har den på side to fordi jeg har satt opp med kun media og kart på første siden.
Måtte velge stor media flis for å kunne bytte mellom radio og apple CarPlay som musikk kilde.

i3/RSiV

Jeg har hatt min Coupe kun noen dager, men appen og info om batteristatus/lading er håpløst ofte utilgjengelig. Nå har vi også en BMW i3, og i BMW appen er det jo nesten aldri utfordringer. Det jeg savner ( eller kanskje jeg ikke gjør det riktig) i Skoda appen er å få varsler om at lading starter og stopper, og skulle gjerne sett forbruk og hvor mange KW som bilen har ladet slik det er i BMW appen.

Egil S

Sitat fra: i3/RSiV på onsdag 08. februar 2023, klokken 17:27
Jeg har hatt min Coupe kun noen dager, men appen og info om batteristatus/lading er håpløst ofte utilgjengelig. Nå har vi også en BMW i3, og i BMW appen er det jo nesten aldri utfordringer. Det jeg savner ( eller kanskje jeg ikke gjør det riktig) i Skoda appen er å få varsler om at lading starter og stopper, og skulle gjerne sett forbruk og hvor mange KW som bilen har ladet slik det er i BMW appen.

Har også en i3s og den appen fungerer veldig bra ja, mye bra funksjoner hos BMW.
Jeg ser at min coupe ofte har èn strek på LTE når jeg starter om morgen, denne kan så komme opp på maks etter 2-3 minutters kjøring.
som nevnt over måtte jeg trekke sikring 19 her forrige uke, denne styrer online tjenester, da fikk jeg nesten full LTE dekning.
Jeg mistenker at LTE com boksen henger, går i standby og booter opp for tregt og at det gjør appen ustabil.
Jeg har bilen koblet på hus WiFi så stort sett går det bra her hjemme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA