Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Key fob

Startet av Håkonpåkan, lørdag 28. januar 2023, klokken 05:52

« forrige - neste »

Lucaria

#15
Sitat fra: hamkeng på søndag 29. januar 2023, klokken 14:07
Sitat fra: Handyman på søndag 29. januar 2023, klokken 13:32
Sitat fra: Sandvika på søndag 29. januar 2023, klokken 11:46
Sitat fra: BjarneD på lørdag 28. januar 2023, klokken 18:10
Hvordan det? Jeg har ikke skrevet noe om å åpne ladeluken, har jeg?
"De fleste lader mest hjemme hvor de fleste ikke har knapp på pluggen"
Denne knappen har ikke mye for seg så lenge man kan trykke på ladeluken.
På 3 og Y kan du ikke løse ut pluggen ved å trykke på ladeluka. Det må gjøres i appen, på skjermen i bilen eller med knapp på pluggen. Alternativt med FOB.

.... eller ved å programere håndtak til bakdøra med SEXY Buttons (alternativt feste en button under ladeluka).

SEXY Buttons og en FOB er ikke så ulik i pris, og med automatisk mobilnøkkel, og alle mulighetene med SEXY Buttons, er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt...

Tror ikke du får plass med noe under ladeluka og samtidig får lukket denne helt. Det er veldig lite plass der under.

Dessuten forsvinner sikkerheten med en knapp alle kan benytte, det finnes folk som stjeler ladekabler og kan i teorien avbryte din lading og. Sen vet jeg ikke om det ens går at ha en separat signal eller om man da potentiellt kan åpne din bagage hvis du lader ute.

Personlig er jeg ikke overbevisst om at SEXY buttons kan erstatte en FOB. Dessuten kan man med FOB åpne frunk og bakluke gjenom enkel trykk i lomma. Noen syns mobil er like enkelt, andre, som jeg, syns det er herk å ta opp mobil, låse opp, gå inn i app, trykke seg in i kontroller for å så utføre oppgave. Spesiellt om man som sagt kommer med noen poser fra butikk.

Nimrad

Jeg tenker å kjøpe 2 key fobs selv, hovedsakelig for å åpne trunk/frunk enklere. Men, er det faktisk ikke noe krok til å festen den på et nøkkelknippe?
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

DagfinnN

Sitat fra: Nimrad på mandag 30. januar 2023, klokken 09:38
Jeg tenker å kjøpe 2 key fobs selv, hovedsakelig for å åpne trunk/frunk enklere. Men, er det faktisk ikke noe krok til å festen den på et nøkkelknippe?
Deksel løser det. Finnes i mange former og priser.
https://www.begood.no/products/silikon-beskyttelse-tesla-model-s-3-xy-nokkel-key-fob?gclid=Cj0KCQiA8t2eBhDeARIsAAVEga3NDEXq2401SMHJVstYwEcxBktmYV6EXoAPf73Uva8PaD83wNJFbBQaAuVTEALw_wcB
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Lucaria


snakkesalig

Tja, Tesla sin er inkl frakt, Begood sin koster 169 med, så da er det 21 kroner forskjell.

førategangtesla

Sitat fra: geear på lørdag 28. januar 2023, klokken 17:19
Trodde egentlig jeg skulle ha lyst på key fob ved overgang til Y og mobilnøkkel, fra X, men med Tesla vegglader (TWC3) og dermed knapp på kabelen, så ville jeg aldri brukt fob selv om jeg hadde hatt det. Utrolig deilig å slippe nøkler. Bruker INGEN nøkler i det daglige. Nytelse. 👌🏻

Enig, eller for å si det på en annen måte så er dette min første tesla og jeg hadde tenkt å handle en keyfob allerede før jeg fikk bilen min men da var tesla utsolgt. Da jeg satte opp telefonen på utleveringsdagen så har jeg faktisk kun brukt kort en gang da jeg skulle sette opp appen og siden så har jeg alltid telefonen med meg i lomma uansett så ordner den alt for meg, den låser bilen opp og den låser den når jeg går bort, har selv twc3 og den har knapp så det kan egentlig ikke bli enklere.

Så jeg kommer ikke til å kjøpe fob.

Nimrad

Sitat fra: førategangtesla på tirsdag 31. januar 2023, klokken 20:45
Da jeg satte opp telefonen på utleveringsdagen så har jeg faktisk kun brukt kort en gang da jeg skulle sette opp appen og siden så har jeg alltid telefonen med meg i lomma uansett så ordner den alt for meg, den låser bilen opp og den låser den når jeg går bort, har selv twc3 og den har knapp så det kan egentlig ikke bli enklere.

Så jeg kommer ikke til å kjøpe fob.
Det er ikke for dørene man kjøper fob. Da er selvfølgelig mobilen best.
For oss som har planer om å bruke frunken fast, så blir det nødvendig. Å måtte ta opp mobil-appen eller sette seg inn i bilen for å åpne er rett og slett for tungvint.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Handyman

Eller sette opp en snarvei på klokka,.. eller bruke stemmekommando.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

petersv

Det mest irriterende for meg er hvordan man løser ut kabel, det er utrolig tungvindt uten fob i mine øyne. Dette gjør man jo opptil daglig.

Handyman

Sitat fra: petersv på torsdag 16. mars 2023, klokken 14:57
Det mest irriterende for meg er hvordan man løser ut kabel, det er utrolig tungvindt uten fob i mine øyne. Dette gjør man jo opptil daglig.
Det er derfor jeg alltid anbefaler kabel med knapp. Fordelen er at Tesla ikke avbryter ladingen når man låser opp bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: petersv på torsdag 16. mars 2023, klokken 14:57
Det mest irriterende for meg er hvordan man løser ut kabel, det er utrolig tungvindt uten fob i mine øyne. Dette gjør man jo opptil daglig.
En irritasjon som er 100% eliminert om du har ladeboks fra Tesla. En løsning som dessuten er blant det billigste som er på markedet.

Nimrad

Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Handyman

Sitat fra: Nimrad på torsdag 16. mars 2023, klokken 18:38
Sitat fra: Handyman på torsdag 16. mars 2023, klokken 09:31
Eller sette opp en snarvei på klokka,..
Hvordan da?
Har ikke gjort det selv da jeg har TWC, men har lest om flere måter å gjøre det på. Det finnes også 3.parts-apper som funker direkte på AppleWatch, og man kan legge telefonen igjen hjemme.
Det er også flere måter å løse det på via smarthjem.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Storfe

Laste dette hjemme ved å kjøpe en trådløs zigbee-knapp, som er satt opp mot smarthussentral (Homey). Homey har app som da fjernopplåser ladeluke.
Knappen er limt på veggen ved siden av bilen i garasjen og kan betjenes med hansker.

Blir selvsagt dyrt hvis du ikke har Homey fra før.

Kim-

#29
Kjører nesten samme opplegg hjemme. Når dimmeren i vindfanget dobbelklikkes på, aktiveres det en scene som sentralen fanger opp. Når ytterdøren åpnes stopper ladingen, og kabelen låses opp. Er ikke kabelen fjernet fra bilen innen 5 min starter lading igjen
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA