Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ

Startet av Håkon77, fredag 27. januar 2023, klokken 21:51

« forrige - neste »

Håkon77

Jeg kvitter meg med dieselbilen da den har gjort sitt. Med den forsvinner hengerfeste og takrails. Men jeg ser Thule har takstativ til Leaf. Hvordan sitter de som festes i døråpningene? Like bra som de som klemmes fast i rails? Og taket buer godt på Leaf, men det er ingen utfordring?    Hva skal jeg bruke det til? Kjøring av min landeveissykkel til verkstedet på høsten og henting av listverk og lekter hos byggevarehuset 4kilometer borti gata. Til større kvanta blir det å leie bil til hengeren. Det blir ny elbil med hengerfeste, men har ikke funnet noe aktuelt enda til riktig pris. Så da blir det å bruke det man har imens.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Sjalabais

Vi har slike som sitter i døråpningen og det fungerer helt utmerket. Pleide å feste de på en Camry vi hadde, og vi har dessverre ikke prøvd de på Leafen ennå. Men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal virke.
2012 Leaf Tekna

Powerflux

Har Thule takstativ som festes innunder dørene. Funger meget bra :+1:
Har lastet latterlig tungt på korte strekk uten problemer :+1:
Har nå solgt Leafen så kan kjøpe mine. Annonse ligger ute på Finn.
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

syklisten

Vi har lignende Thule-stativ på vår Soul. Tar det av på vinteren (vi bruker det på vår/sommer/høst for å frakte 2 SUP-brett). Var litt skeptisk da vi har hørt at det kan skade dørpakningene over tid, men det har gått fint foreløpig. Det her derimot lagd noen merker på det folierte taket vårt, så helt skadefritt ble det ikke.

Konklusjonen er at det fungerer "godt nok" når vi må ha takstativ, men på neste bil så skal vi ha rails.

Håkon77

Tror jeg har fått tak i ett nå. Blir vel bare som en nødløsning når en mindre mengde plank skal hentes. Lakken er jeg ikke redd for på Leafen lenger da verdien på en 2014 kan vel ikke sies å være stor. Kun bruksverdi igjen.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA