Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vasking av induction felger

Startet av ndrsone, fredag 27. januar 2023, klokken 14:03

« forrige - neste »

ndrsone

Er det noen som har opplevd skade på disse felgene ved vask med diverse kjemikalier?

Utdrag fra manualen til Tesla sier: "Do not use chemical based wheel cleaners or pre-wash products. These can damage the finish on the wheels."

Får vi altså ikke "lov" til å bruke noen form for kjemikalier på felgene våres?? Det meste av vaskeprodukter er vel det, spesielt når det kommer til vask av felger.

Daniel_0007

tipper går greit så lenge det er syrefri felgrens.
Model 3 2019 LR Rwd

ndrsone

Jeg har planer om å bruke denne, og den er pH nøytral. Men det er jo et "kjemikalie".
https://bilnerden.no/koch-chemie-felgenblitz

Tenkte også at de skal få en runde med skumsåpen min med pH på ca 11 (etter utblanding).
For ikke å snakke om avfetting....

sjokomelk

Det står skrevet slik i manualen slik at du ikke kan komme til Tesla og klage hvis du har fått skjolder eller merker på felgene dine pga. vaskemiddelet du har brukt. Gjør akkurat det du selv vil, men du kan ikke prøve å reklamere på felgene til Tesla etterpå hvis noe "går galt".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Klykken

Har brukt Korrosol, Surfex HD (1:20 til 1:40 blanding) og Prickbort uten å tenke over annet enn at jeg ønsker at felgene skal bli rene. Selvsagt lar jeg ikke produktene tørke på overflatene de benyttes. Eneste plassen jeg har klart å få misfarging er listene rundt vinduene, men det skjer jo bare det regner litt også.

Bruk sunn fornuft når det vaskes så blir dette greit. Sjekk ut detailersclub.no for tips evt. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA