Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jordfeilbryter slår ut

Startet av ze, torsdag 26. januar 2023, klokken 22:23

« forrige - neste »

ze

Når jeg setter bilen til lading går sikringen. Det er jordfeilvern et som slår ut. Som regen skjer det umiddelbart, noen ganger kan den lade et minutt før det skjer. Har forsøkt på en annen lader, hvor det samme skjer. Hva er sannsynligvis feil?
2014 Renault Zoe
2022 Tesla Model YP
2020 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Renault Twizy

Helge

8 dager siden du skrev dette... har fått fikset problemet?

Dette skjedde/skjer altså når du bruker din egen lader hvor dette ikke har skjedd før?

Her kan det være flere muligheter og det første som slår meg er veisalt og fuktighet i ladekontakten i fronten på bilen. Det har jeg hørt en kollega som hadde på sin ZOE. Men feilen kan nok også ligge andre steder.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

ze

Bare for å oppdatere, så andre eventuelt kan ha nytte av infoen: Det var jordfeil i AC-kompressor. Denne ble byttet, og alt er tilbake til normalt.
2014 Renault Zoe
2022 Tesla Model YP
2020 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA